Blogs
Vind hier al je informatie, tips, inspiratie en kennis op het gebied van marketing, communicatie, online, branding, campagnes, contentmarketing, social media, advertising, Google en many more.
Contentmarketing in recruitment: 7 tips
Wil jij het aantal kwalitatieve sollicitaties naar een volgend level tillen? Maak dan gebruik van contentmarketing. Door de juiste content op de juiste plaats én tijd te plaatsen, trek jij jouw ideale kandidaat aan.
Opfriscursus: Google Search Ads
Iedere maand organiseren we een inspiratiessessie. Deze maand stond in het teken van Search Engine Advertising (SEA). De sessie werd gegeven door Bart Pouls, SEA Specialist bij Totaaltegel.nl. We zijn weer bij met de laatste ins- and outs van Google en hoe we SEA slim kunnen inzetten. In dit blog de tricks op een rijtje.
Werken en blijven leren, zo kan het ook
Angela (Marketeer bij Newco Europe) vertelt in deze Q&A hoe ze haar werk combineert met de trainingen van IKONS Content Academy en welke inzichten dit haar oplevert. Let’s start!
Speak up! Hoe zet je podcasts in voor jouw marketingstrategie?
Spraakberichten overheersen menig Whatsapp chats, luisterboeken klimmen een weg naar de top en podcasts zijn niet meer weg te denken. Hoe podcasts een waardevolle toevoeging kan zijn voor jouw marketingstrategie? Dat lees je hier!
Publiceer een gratis download voor extra leads [download]
Een whitepaper creëren die interessant en relevant is voor je doelgroep, kan ook voor jouw bedrijf benefits opleveren. Wij passen het gelijk toe: een whitepaper over contentmarketing en how to start. Let’s go!
Stop selling en start helping: DE INS & OUTS VAN INBOUND MARKETING
Stop selling, start helping. Dat is het motto van inbound marketing. Wij nodigden Mark en Eloy, de inbound-experts van Webs, uit om ons alle ins & outs te vertellen over dit vakgebied.
Creëer terugkerende topics en formats
Met het Hub Hero Hygiene model leggen wij jou precies uit hoe je voor terugkerende formats kan zorgen. Maak contentcreatie niet te moeilijk en volg deze stappen!
How to: Je SEO verbeteren met YouTube Series
Een effectief middel om je SEO te verhogen is het inzetten van YouTube series. Contentmarketing trainees Wouter en Rosa zochten uit hoe en waarom jouw merk ‘binge content’ moet maken!
We love facts & figures
Facts en figures. Deze combinatie zorgt ervoor dat binnen contentmarketing jouw informatie nóg beter blijft hangen bij je doelgroep. We hebben een aantal tips op een rijtje gezet. Deze zijn óók te downloaden, dus kijk snel!
Dare to be different
Opvallen in je communicatie? Mirthe geeft je 4 concrete tips en voorbeelden om op te vallen met je communicatie. Dare to be different!
Lijstjes doen het altijd goed
We zien ze regelmatig voorbijkomen en klikken ze net zo regelmatig aan, de lijstjes. Altijd fijn om even de vijf beste restaurants, drie meest praktische tips of tien meest voorkomende uitspraken onder elkaar te lezen. Waarom is dit soort content zo aantrekkelijk om te gebruiken en fijn om te lezen? We geven je vijf punten ;)
3 magical words: Hero Hub Hygiene
Iedere marketeer heeft wel een favoriet framework of model waar hij of zij graag mee werkt. Marlou zweert bij het 3H model van Google: Hero Hub Hygiene.
How-to: boost je relevantie met evergreen content
Evergreen content, je hebt er vast al van alles over gehoord en gelezen. Maar wat is het nou eigenlijk? Hoe creëer je het en waarom is het zo belangrijk om op te nemen in je contentstrategie? Wij zochten het voor je uit!
4 tips voor killer video content
Met een pakkende video krijgt jouw doelgroep sneller feeling met jouw merk. Maar hoe maak je nou de allerbeste video content? We zetten de vier beste tips voor killer video content voor je op een rijtje! Get inspired!
Instagram Takeovers: hoe werkt het?
Heb je wel eens overwogen om een Instagram takeover te doen voor jouw merk of bedrijf? Een takeover is een goed en makkelijk middel om nieuwe volgers te bereiken en engagement te creëren. En niet alleen voor jou, maar ook voor de influencer in kwestie.
FAQ & how-to’s: help je doelgroep
Veel bedrijven hebben het al, maar misschien heb je er nog niet aan gedacht: FAQ (Frequently Asked Questions) en how-to’s op je website. Het is een makkelijke manier om de meest voorkomende vragen te beantwoorden voor je bedrijf. Weet jij al hoe? Lees het hier.
Content owners: 10 redenen waarom je er één moet hebben
Een content owner, vakjargon voor ‘eindverantwoordelijke content’. Waarom is deze titel zo belangrijk? Bij de productie van veel (soorten) content is het belangrijk om overzicht te houden.
Check: is jouw content al mobile friendly?
Hoe zorg ik ervoor dat mijn content goed wordt weergegeven op smartphones? En is mobile friendly wel écht zo relevant als ze zeggen? Roel zet alle ins- en outs voor je op een rijtje.
Slim gebruikmaken van user generated content
User Generated Content. Content gegenereerd door de gebruiker, je doelgroep, je fan. Wat is het en belangrijker nog, waarom zou je het inzetten in je contentstrategie? Vier redenen, althans waarom wij het graag meenemen als contenttype.
Be nice & smart: deel ook eens content van anderen
Omdat we van nice and smart houden, delen we deze keer interessante of vernieuwde van concullega’s. Of het nu gaat om een leuke campagne, extra tips over content of juist online marketing tips. Read more…