Dare to be different

Opvallende content is hot & happening, maar wat maakt content nou eigenlijk opvallend en uniek? En hoe blijf je interessant voor jouw doelgroep? Om op te vallen tussen alle anderen moet uit je comfortzone stappen en dat is soms best lastig. Ook is het belangrijk dat de content past bij je bedrijf zodat je geen ‘mismatch’ krijgt met je klanten. Daarom heb ik 4 tips voor je op een rijtje gezet.

#1 HORNBACH: VOOR de ECHTE MANNEN

Het voeren van een tone of voice is essentieel voor een merk, bedrijf en/of organisatie. De ‘tone of voice’ is de stijl waarop een bedrijf communiceert met haar doelgroep. Op deze manier geef je je bedrijf een personality en breng je de merkidentiteit tot leven.

HB_03_17_OOH_332x226_NL.jpg

Hierbij kunnen we Hornbach als voorbeeld erbij pakken. Hornbach is alleen voor ‘de echte mannen’. Alleen de echte mannen klussen volgens Hornbach. Een beetje seksistisch zou je zeggen.. toch? 

#2 QUINNY: JE LEVEN EINDIGT NIET ALS JE KINDEREN HEBT GEKREGEN

Een goede manier om op te vallen is met snackable content en een opvallende positionering! We zien ongeveer 250 tot 3.000 advertenties per dag. Aan jou de taak om tussen deze overload aan content op te vallen. Een goed voorbeeld van snackable en opvallende content is Quinny. Hun merkwaarden zijn ‘young, egdy & outspoken’ en dat stralen ze zeker uit.

Aantekening 2020-12-29 103123.png

De meeste kinderwagens laten zien hoe veilig hun product is, maar Quinny denkt juist aan de ouders. Ze laten zien hoe hip en jong je kunt blijven als ouder. Ook geven ze de tips hoe je omgaat met ‘parent troubles’ als jonge ouders. Een hele andere insteek dan de rest van hun concurrenten.

Dare to be different 3.png

#3 BOL:COM: ACTUEEL EN HERKENBAAR

Actueel en herkenbaar blijven is een must. Door consistent te blijven in je huisstijl, blijf je herkenbaar voor je doelgroep en zo val je op. Je logo, kleuren en typografie moeten er uitspringen. Je huisstijl moet je doelgroep vertrouwen geven. Waar denk je aan bij de kleur blauw? Juist! Bol.com. Bol.com is een bedrijf dat herkenbaar is in zijn communicatie.

Daarnaast blijven ze inspelen op de laatste trends. Als er iets bij Tempation Island gebeurt, speelt Bol.com hier meteen op in. De slogan is dan ook ‘de winkel voor iedereen’ en deze slogan komen ze heel goed na.

#4 DELA: RELEVANTIE IS KEY

Ken je dat? Je klikt op een advertentie van een barbecue en drie weken later krijg je nog steeds advertenties te zien. Relevantie, relevantie en nog eens relevantie. Hoe relevanter je bent voor je doelgroep, hoe meer je opvalt.

Dare to be different 4.png

Het is dus belangrijk om je anders te positioneren en in te spelen op wat je doelgroep wil zien. Denk bijvoorbeeld aan DELA. DELA probeert het onderwerp uitvaart wat minder zwaar te maken. Met hun ‘waarom wachten’ campagne raken ze een gevoelige snaar en triggeren ze mensen om over te gaan op actie, zonder het te hebben over eigen producten of diensten. Door geen standaard communicatie te voeren weten ze mensen te binden en boeien.

Vorige
Vorige

We love facts & figures

Volgende
Volgende

Lijstjes doen het altijd goed