Recycle je content: 10 quick & easy tips

Soms heb je even 0 inspiratie om nieuwe content te bedenken. Of misschien heb je gewoon geen tijd om iets nieuws te creëren of simpelweg geen zin. Op dat moment kan je tijd en moeite steken in het creëren van nieuwe content óf je bestaande content recyclen. Zo kan je gemakkelijk content gebruiken die je al op je digitale plank hebt liggen. Hoe dan? Wij geven je 10 quick & easy tips.
 

Yes you can!

Good to know: je content meerdere keren plaatsen kan prima. Je verhoogt zo juíst de kans dat je doelgroep jouw informatie ook echt ziet. Maar let op dat je je content niet dubbel plaatst. Post het op verschillende manieren, bijvoorbeeld als afbeelding, tekst en filmpje. Zo spreek je verschillende doelgroepen aan en wordt je content door een update er kwalitatief vaak beter van. En op deze manier word je er niet op afgerekend door het Google algoritme.

 

1.     Maak een infographic

Heb je een tijdje terug een goede blog geschreven met interessante info? Of een informatieve video gemaakt? Filter de belangrijkste informatie daaruit en maak een infographic voor op Facebook, Instagram, LinkedIn of Pinterest. Maak ‘m bijvoorbeeld heel makkelijk in Canva.

 

2.     Duik in de cijfers

Om inzicht te krijgen in welke content een opknapbeurt kan gebruiken duiken we in de statistieken van Google Search Console en Google Analytics. Onze topper Carla legt hier uit hoe je je content kunt meten en optimaliseren. Check it out!

 

3.     Update je blog

Een blog van een tijdje terug is heel goed gelezen én nog steeds relevant. Winning! Update ‘m met actuele cijfers of bevindingen, nieuwe afbeeldingen, fris de tekst op, pas de titel aan, dubbelcheck op SEO en reposten maar!

 

4.     Let’s talk Live

Remember die populaire blog of dat Insta-bericht met honderden likes? Dit betekent dat jouw doelgroep deze content kan waarderen. Ga het gesprek hierover aan met je doelgroep in een Instagram- of Facebook Live en let’s connect.

5.     Scrollen maar

Een hele snelle content-tip: heb je laatst een whitepaper of interessant artikel geschreven? Maak een schermopname, kort filmpje of Boomerang terwijl je door dit bestand scrollt. Dit filmpje post je op je socials, met in de caption een interessant inzicht uit de whitepaper. Een mooie manier om je product nog een keertje onder de aandacht te brengen!

 

6.     Podcast stories

Podcasts zijn een superslimme tool in je marketingstrategie. En je maakt een podcast super easy, door een blog of artikel voor te lezen of een presentatie die je al vaker hebt gegeven in te spreken. Check hier hoe je zo’n podcast maakt.

 

7.     Summary please

Heb je meerdere blogs geschreven over één onderwerp? Schrijf dan een nieuwe blog met alle highlights (inclusief links naar de verschillende blogs). Dit kan natuurlijk ook met alle blogs die je in een maand hebt gepubliceerd. Zo heeft je doelgroep een duidelijke overview van jouw content én heb jij weer een nieuwe blog. Die je natuurlijk post op al je socials.

8.     TIPS & TRICKS

In blogs, artikelen, presentaties, filmpjes of andere content heb je al veel info gedeeld. Pik daar ’s een zin of tip uit die je deelt als quote op bijvoorbeeld Instagram en Facebook. Maak ‘m mooi op in Canva en you’re ready to go. Link in die post ook vooral door naar je ‘oude’ content.

Screenshot 2020-12-16 at 09.37.49.png

9.     SHARE YOUR KNOWLEDGE

Pas een presentatie of webinar gegeven? Deel (een aantal) dia’s uit die presentatie door ze op te slaan als slideshow, bijvoorbeeld in PowerPoint of KeyNote. Door jouw kennis te delen ziet je doelgroep dat je een expert bent in jouw vakgebied.

10.  RECYCLE, RECYCLE, RECLYCLE

E-books, blogs, flyers, social posts, checklists, video’s en podcasts. Zo kunnen we nog wel even doorgaan. Er zijn zóveel verschillende soorten content. Verzamel daarom eens alle content die je ooit hebt gemaakt en kijk of je het ook in een andere vorm kunt delen. Maak een podcast van je blog, een videotutorial van je webinar, creëer een checklist van tips uit je social posts of bundel je blogs tot een whitepaper. 

Hebben we je geïnspireerd om aan de slag te gaan met ‘nieuwe’ content? Mooi! Kun je nog wel wat extra hulp gebruiken? Let us know. Onze content creators en marketingspecialisten staan voor je klaar om mee te denken over een sterke contentstrategie én die ook uit te voeren.

- Juul & Roel

Vorige
Vorige

Quarterly Roundup: Q3 2020

Volgende
Volgende

De juiste online tools maken het schrijven makkelijker