Quarterly Roundup: Q3 2020

Kijkend naar buiten, kunnen we concluderen dat de zomer nu écht over is. Maar wat hebben we zonnige vakanties in eigen land (of net daar buiten) gehad. So… autumn, it is! Niet meer fietsen met zonder jas, maar de regenjas aan en de airco’s ruilen we in voor haardkachels. Maar voordat we dat doen; let’s sum up Q3. Een productieve zomer met eindelijk weer toffe Friday Academies. Let’s go!

Roundup q3 1.png

ROBBERT @ TENNET

In Q3 is Robbert verdergegaan met zijn opdracht bij TenneT als interne communicatieadviseur op de IT-afdeling. De laatste tijd weten collega’s Robbert steeds meer te vinden. Hij kan zo zijn eigen review-desk beginnen ;). Een blogje hier, een mailtje daar: Robbert voorziet alles van een mooi communicatiesausje, waarbij vooral het doel is om heldere, begrijpbare teksten te schrijven.

Daarnaast zijn er een hoop ongoing projecten waar hij zijn collega’s van dienst kan: updates naar collega’s rondom conferencing tool Webex en de rollout van Windows 10 in Nederland en Duitsland. En goed nieuws: zijn opdracht is verlengd t/m het einde van het jaar. There’s more IT to come.

Roundup q3 2.png

EVIE @ PERFECTHOMESHOP

Evie dook dit kwartaal in de wereld van interieur, branding en e-commerce. Like! Bij online woonwinkel Perfecthomeshop leidde ze een rebranding traject en ontwikkelde ze een contentstrategie voor het komende jaar. Het resultaat is binnenkort te zien, want er wordt op dit moment hard gewerkt aan de laatste loodjes van de nieuwe e-commerce omgeving.

De komende maanden blijft ze nog aan boord om het team te ondersteunen bij de implementatie van alle plannen en een aantal nieuwe campagnes op te starten. Bijvoorbeeld de launch van een hele toffe nieuwe collectie eetkamerstoelen. Stay tuned!

Roundup q3 3.png

MARLOU @ VAN GOGH MUSEUM

Marlou is nog steeds part of the marketing team van het Van Gogh Museum. In de zomer hield ze zich vooral bezig met online campagnes gericht op het Nederlandse publiek, maar ook mochten we gelukkig genoeg Belgische en Duitse vakantiegangers ontvangen.

De content stond in het teken van de Familiedagen, de laatste periode van de In The Picture tentoonstelling (ook nog even snel bekeken) en de grote heropeningscampagne. Ook werden er toffe producten gelanceerd: een bloomon Flowergram Sunflower-editie en de nieuwe Daily Paper-najaarscollectie. Deze toffe producten scoren? Dat kan hier.

CARLA @ IKONS

Ook Carla heeft de afgelopen periode niet stilgezeten. Het derde kwartaal stond voor haar in het teken van kennismakingen. Gesprekken met nieuwe opdrachtgevers, ZZP-ers, partners, trainees, en sollicitanten. Laat Q4 maar komen!

Roundup q3 5.png

SANNE @ FONTYS & IKONS

Na een zomervakantie vanuit Fontys, ging Sanne verder aan de slag met het schrijven van de webteksten. En niet alleen dat, ook intern is ze druk in de weer geweest. Sommige interne optimalisaties kwamen op haar bordje terecht. Van meer structuur in de administratie tot het organiseren en optimaliseren van alle online sessies en meetings.

Sanne staat ook in de startblokken om een nieuwe opdracht te gaan doen, daarover meer in de volgende quarterly. En niet te vergeten, haar verhuizing naar Eindhoven zit er ook aan te komen. Q4, here she comes.

ROEL @ ONEMED

Na de eerste golf van COVID-19 mochten we in Q3 weer af en toe naar kantoor. Daar was Roel maar al te blij mee, face-to-face sparren met je collega’s werkt toch het prettigst. Waar hij zoal druk mee was? Het optimaliseren van online processen, communicatiestructuren voor 2021 vaststellen en het organiseren van een website-migratie.

Hiernaast is Roel zich samen met het team aan het voorbereiden op een grote stap binnen OneMed. Eentje die we voorlopig nog even geheimhouden, maar die we in de Quarterly Roundup van Q4 zullen onthullen!

Roundup q3 7.png

MARRIGJE @ UNIVE

Voor Marrigje staat Q3 en Q4 in het teken van de verzekeringswereld! Bij Univé is ze campagnecoördinator voor de producten en diensten en zet ze die samen met het team volledig uit. Creëren, uitzetten, monitoren en optimaliseren is daily business. Aankomende periode staat in het teken van zorg, dé grote omnichannel campagne van het jaar.

Roundup q3 8.png

Bo @ Eindhoven365

Nu Bo haar laatste maand op project bij Eindhoven365 ingaat, is een terugblik op afgelopen kwartaal niet meer dan gepast. Afgelopen drie maanden stonden geheel in het teken van de zomercampagne en daar kwam natuurlijk ook content bij kijken.

Met ‘Your Local Guide’ waar niemand minder dan echte Eindhoven locals de hoofdrol bekleedden, bestormde ze samen met het team de website én de socials voor de nodige city trip inspiratie. Ben je benieuwd hoe zo’n bezoek aan Eindhoven eruit kan zien? Dan heb je geluk! Ook buiten de zomer blijft ze je met de gebruikelijke listacles inspireren. See you soon.

Roundup q3 9.png

JUUL @ BE O BOTTLE & SMYLER

Sinds september is Juul part of the IKONS-team! En in haar eerste maand heeft ze zeker niet stilgezeten. Op werkdag één leerde ze de makers van de BE O Bottle kennen. Komende maand lanceren zij de nieuwe kleuren van hun plant based fles én de nieuwe website.

Sterke webteksten en matchende teksten voor op de verpakking? Die schrijft Juul as we speak. Juul startte daarnaast ook bij Smyler: het marketingbureau waar je meteen een lach van op je gezicht krijgt. Als content marketeer gaat ze hier aan de slag met de socials en nieuwe websites van verschillende klanten. Lekker bezig!

Roundup q3 10.png

ICA #3, #4 en IOMA #1

In mei startten we met de eerste 100% digital IKONS Content Academy (ICA) #3. En met succes! De trainees van de derde lichting zijn allemaal geslaagd en Luuk en Joëlle zijn aan de slag gegaan via IKONS bij onze opdrachtgevers Forexx en AERES. Na deze geslaagde all online cursus, besloten we om met een vierde ‘klas’ te starten in september.

En nog meer nieuws: we trappen in oktober af met de eerste, digital IKONS Online Marketing Academy (IOMA). Vijf trainees gaan starten. Zowel voor hen als voor onze ICA 4.0 trainees (die je hierboven eager achter achter hun laptop ziet zitten) zijn we nog deels op zoek naar interessante werkgevers. Lijkt het jou ook fijn, zo’n frisse blik op jouw organisatie inclusief een flinke dosis content en online marketing expertise? Contact us.

friday academies

In Q3 was er ook eindelijk weer ruimte voor Friday Academies. Niemand minder dan Dorst & Lesser en Social Reblz gaven ons een inspirerende masterclass Influencer Marketing. Learning from the best! Daarnaast gaven Sanne en Evie een lesje Millennial marketing en presenteerde IKONS Content Academy trainee Rosa haar plan voor a.s.r. verzekeringen. Super tof!

HELLO GOODBYE

We hebben helaas afscheid genomen van toppers Ivo, Charlotte, Marlien en Amber, die stuk voor stuk een leuke, nieuwe uitdaging hebben gevonden bij o.a. Bastion Hotels, Welkoop en Onyourline. Maar we hebben ook iemand aan ons team toegevoegd: Juul.

Het komende kwartaal gaat ook binnen IKONS het e.e.a. veranderen, houd onze website en socials dus goed in de gaten. New things are coming ✨

- Team IKONS

Vorige
Vorige

Be nice & smart: deel ook eens content van anderen

Volgende
Volgende

Recycle je content: 10 quick & easy tips