Quarterly Round-up Q1 2021

Het eerste kwartaal van 2021 zit er alweer op en wij kijken uit naar Q2. De afgelopen periode hebben we niet stilgezeten en gaan dat de komende tijd ook niet doen. Van nieuwe projecten en collega’s in Q1 naar nog meer nieuwe opdrachtgevers en newbies in Q2.

Roel

Afgelopen kwartaal was een periode van ontwikkeling en doorpakken voor Roel. In januari startte hij bij zowel Keesing Technologies als bij Marketing Maestro, twee toffe opdrachten waarbij de focus lag op online marketing. Met gevulde broekzakken vol nieuwe kennis en kunde heeft hij zich gestort op SEO, SEA en marketing automation. Deze skills heeft hij ook meteen voor Enzo Pellini kunnen inzetten, een derde(!) opdracht waarbij Roel Google Ads up and running heeft weten te krijgen. Hij gaat als een speer!

Evie

Evie jobhopte erop los het afgelopen kwartaal. Ze werkte voor maar liefst 5 opdrachtgevers! In januari en februari was ze volledig gefocust op haar opdracht bij Rabobank NL. Wat ze daar precies deed? Dat lees je hier. Tijd om bij te komen was er nauwelijks, want in de weken erna creëerde ze de digital campagnestrategie voor de nieuwe tuincollectie van Perfecthomeshop, schreef ze online copy voor een campagne van Fontys Hogescholen en was ze bij Babel verantwoordelijk voor een online wervingscampagne. Waar Evie nu mee bezig is? Ze is sinds een paar weken fulltime aan de slag als Social Advertising Specialist bij Samsung. Daar adviseert ze alle verschillende divisies binnen Samsung Nederland en België over de optimale inzet van social advertising. En er komen een paar knallers van campagnes aan hoor. Helaas mag ze daar nu nog niks over verklappen, maar zeker weten dat jullie daar binnenkort meer over horen.

Niek

Niek heeft afgelopen kwartaal zijn project bij Greenhouse Group doorgezet en zal hier ook nog in de start van Q2 te vinden zijn. Bij Greenhouse leert hij alles wat er te leren valt op het gebied van social media advertising. Met name voor Kruidvat, Trekpleister en Bijenkorf ontwikkelt hij de tofste social media campagnes. Waar het in Q4 nog een beetje inkomen was, draait hij nu op volle toeren campagnes voor deze grote merken op social advertisinggebied. 
Hoogtepunt? Een gave hooikoorts campagne voor Trekpleister die pas live schiet als hooikoorts trending topic is! Zo kun je met een beperkt budget toch voor lange tijd een campagne draaien. Ook de komende tijd staan er weer mooie uitdagingen op de planning!

Marlou

Het eerste Van Gogh Museum-loze kwartaal voor Marlou werd goed opgevuld door nieuwe opdrachten. Twee maar liefst. First one, een content en social media strategie schrijven voor BE O Lifestyle, die dé duurzame waterfles van suikerriet op de markt heeft gezet. Het plan heeft Marlou in januari opgeleverd en de maanden februari en maart gebruikt om dit verder uit te rollen met het team. Vanaf 1 februari ging ze daarnaast aan de slag als Content Marketeer bij FitForMe om een zwangere collega te vervangen. FitForMe ontwikkelt tailor-made vitaminesupplementen voor mensen die een maagverkleinende operatie hebben ondergaan. FitForMe is in meer dan 29 landen actief, verspreid over alle continenten. Een hele nieuwe branche en markt dus, waar Marlou de komende maanden de content voor verzorgt. 

Marlou bij BE O Lifestyle.png

Sanne

Sanne was in Q1 op pad met Arriva. Waar de afgelopen periode niet actief het OV gepromoot werd, heeft Sanne de afgelopen periode Arriva ondersteunt met werkzaamheden voor de toekomst. Want zodra de lockdown wordt opgeheven, starten ook de campagnes weer voor Arriva. Zo is ze gaan kijken naar weboptimalisaties voor oppadmetarriva.nl en heeft ze een contentplanning uitgewerkt. Omdat ze in Limburg dit jaar Carnaval moesten missen werkten Sanne met haar collega aan een videocampagne. Nieuwsgierig naar deze (voor veel Limburgers ;-) ) emotionele video, bekijk deze dan hier.

Joëlle

Begin dit jaar nam Joëlle afscheid van de dieren bij Aeres MBO Barneveld om meteen door te gaan naar Fietslabyrint. Hier mag zij een superproduct promoten die er voor zorgt dat ouderen of mensen die niet zelfstandig buiten kunnen fietsen wél kunnen (en willen)  bewegen d.m.v. virtuele fietstochten. Met een gloednieuwe huisstijl ligt de uitdaging voor haar om dit overal te integreren, oftewel, de socials op z’n kop zetten! Daarnaast komt er een nieuwe update (inclusief 100 nieuwe fietsroutes) aan: nieuwe fotoshoots, nieuwe campagnes, nieuwe designs, nieuwe instructievideos… Genoeg te doen.

Iris

New year, new start. In januari begon haar avontuur bij IKONS, na een kennismaking met het hele team is Iris in week 2 direct gestart bij haar eerste opdrachtgever: Greenhouse Group. Daar maakt zij deel uit van het social team in Sittard. Ze heeft al mogen werken voor toffe merken zoals Toyota, Lexus en Action. Nice work!

Jorn

Sinds januari is Jorn begonnen met zijn opdracht bij Oostendorp Autogroep als content marketeer. Direct werd hij aan het werk gezet met als belangrijkste boodschap: structuur aanbrengen in de content kalender. Dit resulteerde in een herkenbare en gevulde kalender die hij zelf dan ook tot de dag van vandaag aan het uitvoeren is. Daarnaast is hij druk geweest met websiteoptimalisatie en uiteraard het produceren van quality content: van blogs, tot deurposters en van nieuwsbrieven tot wobblers.  

Naast zijn opdracht bij Oostendorp zat Jorn elke vrijdagochtend aan Teams gekluisterd om de modules van de IKONS Content Academy te volgen. Zijn opdracht is ieder geval voor heel Q2 nog verlengd om daar mee te werken aan nog meer mooie campagnes. Daarnaast blijft zijn taak liggen in het verder structureren en uitdragen van de Oostendorp propositie, zowel online als offline. More to come in Q2! 

 carla

We knallen 2021 in met een nieuwe locatie, nieuwe trainees en nieuwe IKONS! Er stonden bij deze busy bee de afgelopen maanden daarom vooral veel kennismakingsgesprekken op de planning. Daarnaast was Carla behind the scenes druk bezig met acquisitie en het in goede banen leiden van nieuwe projecten, lopende projecten en de opstart van nieuwe IKONS. In mei start de eerstvolgende IKONS Academy. Interested? Stuur Carla dan gerust een mailtje: carla@ikons.nl  

 Kelly

Kelly lanceerde opnieuw een campagne voor Fontys, dit keer een webserie op Instagram waarin studenten vloggen over hun ervaringen als beginnende leraren in opleiding. Daarnaast werkte ze hard aan doorontwikkeling van de social media strategie en hield ze zich bezig met optimalisatie van de website.

Juul

Juul is inmiddels als Brabantse helemaal ingeburgerd bij Omroep Gelderland Reclame. Zo goed zelfs, dat ze nog tot eind mei mag blijven. In januari heeft ze daar (met succes!) een foto-actie afgerond en at the moment is ze onder andere bezig met het ontwikkelen van een nieuwe reclametool. Daarnaast was Juul aan de slag bij BE O lifestyle, waar ze samen met het team de contentstrategie uitwerkte die IKONS-collega Marlou had samengesteld. Teamwork!

Robbert

Het is bijna geen verrassing meer, maar ook in Q1 van 2020 was Robbert werkzaam op de IT-afdeling van TenneT. In de vorige Quarterly vertelde hij al over een nieuw project: de implementatie van Webex Teams met daarvoor als basis een heel adoptie- en communicatieplan. Hij zit nu middenin dat traject. Binnenkort starten ze met de pilotfase, waarbij collega’s uit de business Webex Teams testen: functioneert het allemaal in hun dagelijkse way-of-working? Een belangrijke en spannende fase, want als dit allemaal goed gaat, kunnen ze de applicatie in de hele organisatie uitrollen. Dat betekent dat ruim 6.000 medewerkers in Nederland en Duitsland nog beter online kunnen samenwerken. En, good news again: Robbert blijft t/m Q2 bij TenneT!

Marrigje

360 degrees turnaround voor Marrigje! Geen externe opdracht voor haar, tenminste, niet fulltime. Dit kwartaal, of eigenlijk jaar, staat voor Marrigje in het teken van IKONS. Recruitment, marketing, (interne) opleidingen, accountmanagement, noem het maar op. Soms pakt ze nog een opdracht voor een paar uur op, want ja, why not? Zo werkte ze aan een campagne voor Enzo Pellini x VTWonen, een SEO opdracht voor Fontys Educatie en online marketingcommunicatie voor Babel.

Miguel

Deze eerste periode van zijn afstudeerstage bij IKONS is Miguel druk bezig geweest om de deelnemers van de IKONS Content Academy Traineeship te koppelen aan gave opdrachtgevers. Hierdoor heeft hij de afgelopen periode al ontzettend veel bijgeleerd bij IKONS en kan hij de theorie vanuit de opleiding toepassen in de praktijk, super leuk en leerzaam dus! Daarnaast is Miguel ook bezig geweest met het schrijven van een plan van aanpak voor zijn afstudeeronderzoek, komende periode gaat hij het plan van aanpak verder uitwerken en daarna beginnen aan het onderzoek. Lekker bezig!

Marloes

Begin februari startte haar IKONS avontuur. Van de (online) schoolbanken naar een hele andere setting. Een kantoor! En ze kon meteen aan de slag, met het schrijven van haar eerste blogs. Spannend, maar een goed begin van haar stageperiode. De blogs zijn niet het enige waar Marloes mee bezig is. Ook is ze in de contentplanning gedoken en heeft al heel wat ideeën doorgevoerd! Trouwens, heb je onze nieuwe branding al voorbij zien komen? Deze chef huisstijl heeft haar Canva skills op de proef gesteld en we love it! 

What else?

Trainee toppers Sarojini en Almar zijn bij hun allereerste opdracht begonnen. Sarojini gaat de komende maanden aan de slag als marketingmanager bij Youngwise. Almar is begonnen bij Copaco als contentmarketeer.  Nice!

Nog meer leuk nieuws, onze IKONS worden in een nieuwe omgeving gedropt. Komende periode nemen we plaats bij MELT, op Strijp T. In deze shared workspaces gaan we testen of dit ons nieuwe plekje wordt. Don’t worry! Voorlopig zijn we ook nog te vinden op ons kantoor op de Gasfabriek en ons kantoor in Nijmegen.

We zijn druk in de weer met de uitbreiding van ons team. In maart gingen Carla en Juul op speeddate tijdens onze recruitmentdag en gingen op zoek naar nieuwe IKONS. Soon more to come...

IMG_8930%252Bkopie.jpg

Naast dat er te gekke opdrachten van start zijn gegaan, hebben wij ook nog eens veel geleerd! Namelijk bij de inspiratiesessie van Tessa de Kok, online brand marketeer bij Instax/FUJIFILM. Zij vertelde ons meer over influencer marketing en het gebruik van chatbots. Ook deelde ze met ons de corona campagnes van Instax en de do’s en don’t als het gaat om activaties. 

Wij waren zeker geïnspireerd en hebben meteen ons eigen exemplaar gekocht!

In need of inspiriation? We got you! Bekijk onze blogs eens voor inspiratie over affiliate marketing, internal branding, clubhouse en nog veel meer. Wie weet brengen wij jou nog op interessante insights!

- Team IKONS

Vorige
Vorige

Contentmarketing trends: Waar staan we nu?

Volgende
Volgende

Waarom? De belangrijkste vraag voor jouw branding!