De opdracht

Fontys Hogescholen
Campagne marketeer | Strategie en implementatie

De laatste jaren zijn er minder nieuwe leraren bijgekomen en er gaan de komende jaren veel leraren met pensioen. De hoogste tijd dus voor nieuwe aanwas. Fontys wil scholieren en MBO’ers daarom inspireren om voor het docentschap te kiezen en hen bewust maken van de verschillende lerarenopleidingen voor zowel het basis- als het voortgezet onderwijs. Maar hoe bereik je deze jonge doelgroep en hoe val je op tussen al die andere media-uitingen? Voor een frisse blik van buitenaf vroeg Fontys ons om hierover mee te denken en de campagne te begeleiden.

Resultaten

✔️ Cross-channel mediacampagne met een mix tussen online en offline activaties en middelen.

✔️ Innoverende formats zoals een interactieve online game en inzet van diverse social kanalen.

✔️ Tal van nieuwe doelgroep insights die direct toegepast zijn in de nieuwe leraar-worden-campagne.

Werkzaamheden

Doelgroeponderzoek

We verdiepten ons in artikelen over Gen Z en spraken met scholieren en eerstejaars studenten. Waar zijn zij mee bezig, hoe maken ze hun studiekeuze en via welke kanalen communiceren zij graag met Fontys?

CAmpagnestrategie

Aan de hand van deze inzichten formuleerden we een campagneplan met als hoofddoelstelling awareness en het prikkelen van scholieren om in de toekomst ook voor de klas te willen staan. De focus ligt dus niet op het pushen van de opleidingen, maar juist het vak zelf positief onder de aandacht brengen.

Campagnekit

Evie en het Fontys projectteam ontwikkelden in korte tijd een campagnekit met veel digital elementen passend bij de next-generation. Inclusief interactieve mobile game, social ads, website en hero movie. We hielden hierbij rekening met een aantal belangrijke inzichten uit ons onderzoek. Zo hebben we onze hero movie opgeknipt in korte video snippets die vanaf de eerste seconde de aandacht trekken en zijn we bij de creatie uitgegaan van mobile-first.

Andere opdrachten

Contentmarketingplan opstellen en uitvoeren voor het domein Educatie van Fontys Hogescholen.

Tijdelijke ondersteuning project studentenwerving Universiteit Antwerpen op het gebied van communicatie en contentcreatie. Specifiek studiekiezers bereiken voor de Faculteit Toegepaste Ingenieurswetenschappen.

In de lead voor de social advertising strategy van Samsung en het coördineren van social media campagnes