De opdracht

Samsung Nederland
Social Advertising Lead (Interim)

In de lead voor de social advertising strategy van Samsung en het coördineren van social media campagnes.

Resultaten

✔️ Sociale jaarstrategie opgeleverd die as we speak wordt geïmplementeerd.

✔️ Livegang gecoördineerd van meer dan 100 social media campagnes.

✔️ Een succesvolle collaborative advertising samenwerking met meer dan 10 retailers in de Benelux.

✔️ Geïnnoveerd met o.a. Snapchat AR Shopping Lenses en de eerste TikTok Brand Lift Study in Nederland.

Werkzaamheden

Social media strategie

Zorgen voor een holistische strategie om de merkvoorkeur en consumer sales te verhogen via verschillende social media kanalen.

Campagne management

Het coördineren van alle social media campagnes van Samsung in de Benelux. Van de nieuwste smartphone launch tot performance campagnes voor stijlvolle lifestyle TV’s.

Team Lead

Aansturen van een team van 6 ervaren social specialisten in Nederland en België, om samen day-to-day tot de best mogelijke resultaten te komen.

Social Innovatie

Als innovator is het voor Samsung een must om koploper te blijven in digital marketing. Dat betekent dus continu testen met nieuwe social kanalen, media buying types en formats. We like!

Andere opdrachten

Tijdelijke ondersteuning project studentenwerving Universiteit Antwerpen op het gebied van communicatie en contentcreatie. Specifiek studiekiezers bereiken voor de Faculteit Toegepaste Ingenieurswetenschappen.

Digital content creëren voor productlanceringen en brand campagnes wereldwijd.

Roel, Iris en Marrigje creëerden samen een complete online campagne die aansloot op de exposure van het tv-programma VT Wonen.