Quarterly round-up: q4 2020

Het eindsprintje werd dit jaar weer ingezet. Laatste projecten afronden, eindejaarscampagnes live, budgetten afronden én aanvragen voor het nieuwe jaar, and so on! Maar, dan kan je ook met een voldaan gevoel het oude jaar afsluiten en het nieuwe jaar met frisse energie starten. 2021, kom maar op! Things can only get better.

Carla

Wow, het laatste kwartaal van 2020 is voorbij gevlogen! De afgelopen maanden mocht Carla drie nieuwe toppers in haar team welkom heten. Welkom Juul, Niek en Amber! Happy to have you in our team 😊 Verder was Carla very busy op het IKONS kantoor in Nijmegen en haar home office. Ze had fijne - digitale - kennismakingsgesprekken met marketeers en meetings met (potentiele) opdrachtgevers. Ook werkte ze haar plannen uit voor 2021. En kwamen er een aantal mooie nieuwe opdrachtgevers bij. Never a dull moment! Wil je ook aan de slag als Marketing & Communicatie Professional bij IKONS in 2021? Check dan onze vacaturepagina en stuur een mailtje naar carla@ikons.nl.

Kelly: More FOntys

IMG_20201223_110433.jpg

Voor Kelly stond Q4 in het teken van campagnes. Sinds de coronacrisis staan de zogenaamde vitale beroepen, waaronder werken in het onderwijs, de zorg of ICT in de spotlight. Perfecte timing om daarop in te spelen! Met een team van collega’s ging ze aan de slag met een videocampagne en bijbehorende landingspagina's om mensen te inspireren, triggeren én informeren over een carrièreswitch naar een van deze vakgebieden. De campagne gaat live in januari, hét moment om goede voornemens en dromen waar te maken!

Amber: Content Academy afgerond

Afgelopen jaar was Amber onderdeel van de vierde lichting van het Content Marketing Traineeship. Ze heeft hier een bulk nieuwe kennis opgedaan en interessante inspiratiesessies mogen bijwonen. Daarnaast had ze de mazzel om de theorie gelijktijdig in de praktijk kunnen brengen bij Conferli. En in 2021 gaat ze gewoon weer verder met de contentmarketing van Conferli.

Marrigje: Bye bye univé, hello new year!

Marrigje creëerde en coördineerde de ene na de andere campagne, boekte goede resultaten en rolde met het team de strategie en plannen uit voor 2021 bij Univé Zuid-Nederland. Na 6 maanden heeft ze het stokje terug overgedragen en staat de start van 2021 in het teken van IKONS: ze gaat aan de slag als teamlead en is ook deels beschikbaar als hands-on marketeer of voor het uitwerken en implementeren van een sterke strategie.

Evie: GLOW EN PERFECTHOMESHOP

Dachten jullie ook dat GLOW 2020 niet doorging? Surprise! Want opeens was daar toch een compleet verlichte stad. Evie zat in het complot en verzorgde in opdracht van GLOW Eindhoven alle social media kanalen. Met succes, want via de socials van GLOW genereerde ze, zonder advertising spend, ruim 3 miljoen views in zo’n 3 weken tijd! Heb je dit spektakel gemist? Check dan nog even de Insta-pics via @gloweindhoven. Naast haar project bij GLOW bleef Evie ook werken aan de merk- en contentstrategie van Perfecthomeshop. Ze was daar druk met Google Analytics, e-mail, video en de voorbereidingen voor de campagnes van volgend jaar. En of dat nog niet genoeg was startte ze deze maand ook bij Rabobank als Digital Content Marketeer. Daarover meer in de volgende Quarterly!

Glow 2020
PerfectHomeShop.jpg

Robbert: More tennet

Robbert sluit het jaar af bij TenneT. Hij is inmiddels al zo’n 8 maanden part of the IT-team! In Q4 is hij gestart met een tof project, namelijk (de voorbereidingen voor) het onboarden van 3 nieuwe tools, waaronder Webex Teams. Vergelijk het een beetje met Microsoft Teams: één plek waar je online kunt vergaderen, chatten en samenwerken. Zijn eerste project had ook met Webex te maken. Voordat deze nieuwe tools geïmplementeerd kunnen worden moet er een hoop gebeuren. En het vraagt van medewerkers een nieuwe manier van werken. Daarom ligt er een heel adoptie- en communicatieplan aan ten grondslag. That’s awesome. In 2021 gaat Robbert hiermee verder, want hij mag tot en met Q1 bij TenneT blijven!

Robbert bij Tennet
juul-foto.jpg

Juul: she does it all

Teksten schrijven voor BE O Lifestyle, contentmarketing voor Smyler, de marketing en communicatie voor Omroep Gelderland Reclame én natuurlijk de IKONS Content Academy. Nee, Juul heeft zeker niet stilgezeten in Q4! Na de feestdagen (en een welverdiend weekje vakantie ) plakt ze er op z’n minst nog een maandje aan bij Omroep Gelderland. Inmiddels spot je haar daar ook op de teampagina. Let’s go 2021!

Roel: 2021 starten met nieuwe opdrachtgevers

Het afgelopen kwartaal hebben Roel en OneMed niet stilgezeten. Omdat OneMed het marketingteam van OneMed zich uit heeft mogen breiden, is Roel druk bezig geweest om zijn werkzaamheden over te dragen. Daarnaast heeft OneMed het goede nieuws naar buiten mogen brengen dat zij uit het jasje zijn gegroeid en daarom verhuisd zijn. Met deze verhuizing als afsluiter van Roels project hebben we ook een mooi vooruitzicht. In januari begint Roel namelijk aan twee nieuwe projecten: de rol als Social Advertiser én Marketing Manager!

Sanne: hr, office en zwangerschapsvervanging in 2021

Sanne heeft dit jaar voor haarzelf een veelzijdige rol ontwikkeld. Van marketing projectmanager bij onze opdrachtgevers tot aan Officemanager bij IKONS. En wat is ze blij dat ze vanaf begin januari aan de slag kan bij een oude bekende van IKONS: Arriva. Daar waar Evie en Marlou 2 jaar geleden Arriva tijdelijke ondersteuning boden gaat Sanne deze keer aan de slag tijdens het zwangerschapsverlof van een van de marketeers. Stay tuned! Next year more insides.

Marlou: the end bij het Van Gogh Museum

Het einde van Marlou haar opdracht bij het Van Gogh Museum kwam in Q4 in zicht. Waar ze in eerste instantie voor 3 maanden een project zou doen, zijn het uiteindelijk 15 leerzame en vooral hele leuke maanden geweest in het marketingteam. Alle learnings, optimalisaties en adviezen heeft ze gebundeld in een overdracht en zal uiteraard het museum en haar activiteiten blijven volgen. Voor 2021 staat er al een leuke opdracht te wachten bij BE O Lifestyle. Stilzitten hoeft dus niet. Gelukkig maar.

And more

Ook Bram en Joëlle werkten de afgelopen maanden hard door bij opdrachtgevers AERES en NU’91. Erik is druk geweest met sales, business development en de Content Academy, die er in februari weer aan staat te komen. Daarnaast mochten we afgelopen kwartaal Niek, trainee van de Content Academy 3.0, aan ons team toevoegen. Hij is supertoffe social advertising campagnes aan het opzetten voor de Greenhouse Group. Helaas namen we dit kwartaal ook afscheid van toppers Jana, Bo en Sarah.

Verder hadden we drie interessante, digitale inspiratiesessies op het programma. In oktober friste Bart van TotaalTegel onze SEA-kennis op. Check, wij zijn weer up to date. Topic twee ging over inbound marketing, powered by Webs. Juul pende enthousiast mee en je kunt hier de summary teruglezen. In december stond e-mailmarketing op het programma. Patrick van MailCampaigns liet aan de hand van toffe cases alle mogelijkheden zien binnen e-mailmarketing. En dat zijn er meer dan wij dachten. Kortom: heel veel nieuwe kennis opgedaan de afgelopen maanden en bestaande kennis opgefrist.

Ontwerp zonder titel (9).png

Uiteraard kon de befaamde kerstborrel niet ontbreken. Helaas deze keer niet op de jeau-de-boulesbaan in Utrecht, maar digitaal achter het bureau. Robbert a.k.a DJ Hauskampf maakte er toch een feestelijk moment van met zijn kerst/muziekbingo.

Oh ja, en natuurlijk zien jullie het al. Ook de marketing & branding van IKONS heeft een upgrade gekregen. De oude website is vervangen voor deze (what do you think?) en ook de huisstijl heeft een likje verf gekregen. Wij zijn er heel blij mee. More to come in 2021!

Voor nu wensen we iedereen een heel goed, energiek, positief en vooral gezond 2021. We are going to sprakle. Maar eerst: champagne. Cheers!

- team IKONS

Vorige
Vorige

Zwangerschapsvervanging voor je marketingteam

Volgende
Volgende

2021-ready met deze drie content trends