Ode Aan De Hop: van campagne-manifest tot Dutch Interactive Award 

Weet je nog, onze Ode Aan De Hop-campagne? Daar hebben we een Dutch Interactive Award mee gewonnen! 😱 Dat is toch wel dé kers op de taart. Of helemaal in stijl: de hop in ons biertje. En daar zijn we enorm trots op. Daarom delen we graag de highlights – en het jurycommentaar! – met je.   

Waarom ook alweer? 

Samen met Weekend Creative Agency gingen we met deze hero-recruitment-campagne op zoek naar marketingtalent met een echte IKONS werk- en cultuurfit. Nieuwe jobhoppers die dat corporate plafond willen doorbreken. Het is tijd voor een ode aan de hop!  

zo trapten we de campagne af

Met een activerend campagne-manifest riepen we iedere potentiële hopper op om voor zichzelf te kiezen en de sprong te maken. Het verhaal startte met de ontsnapping, die je ziet in de campagnevideo. Op 4 verschillende plekken in Brabant (van Strijp-S in Eindhoven tot de Spoorzone in Tilburg) zag je restanten van zij die ons voorgingen, die letterlijk het corporate plafond hebben doorbroken en zijn ontsnapt. En IKONS gevonden hebben. Met deze guerilla activatie (met meer dan 50 systeemplafondtegels!) activeerden we iedere twijfelaar, dromer en ambitieuze professional hetzelfde te doen. Of er in ieder geval over na te denken. 

Niet alleen maar systeemplafondtegels 

Naast deze fysieke aftrap gebruikten we een digitale hypertargeting-campagne via Google Ads, Instagram, Facebook en LinkedIn om onze doelgroep op locatie verder mee te nemen in onze campagneboodschap. We motiveerden ons publiek de sprong minimaal te overwegen en zich via een speciaal ingerichte campagnepagina (www.odeaandehop.nl) aan te melden om ons eigen gebrouwen IPA-biertje te komen drinken. 

Cijfers liegen niet

Of we blij zijn met de resultaten? Absoluut! Vooral met die 22 relevante sollicitanten en 11 daarvan die op gesprek zijn geweest. En 4 nieuwe jobhoppers die inmiddels zijn gestart. 💪 Maar ook zeker met de overige cijfers.

Nieuwe inspiratie en enthousiaste collega’s 

Naast direct resultaten, heeft de campagne ook indirecte voordelen. We hebben ons taalgebruik veranderd: minder Engels en nieuwe slagzinnen zoals ‘sprongen maken’ en ‘stappen zetten’. Met als resultaat: betere resultaten op e-mailcampagnes, meer reacties op LinkedIn en nieuwe inspiratie voor social posts en whitepapers. En meer betrokken en enthousiastere collega’s die nóg meer achter het merkverhaal staan. Kortom: de campagne heeft ons ook geholpen om ons eigen plafond te breken! Hop. En door. 

En dan: een Dutch Interactive Award 

Hóe cool is dit. Onze campagne heeft op 8 juni gewoon een zilveren Dutch Interactive Award gewonnen. Mega bedankt aan alle toppers van Weekend Creative Agency en natuurlijk alle IKONS-collega’s die dit mogelijk hebben gemaakt. Lees hieronder het fantastische jurycommentaar. Trekken wij ondertussen nog zo’n Ode Aan De Hop-biertje open. 😉  

Nog geen genoeg van de Ode Aan De Hop-campagne? Check het artikel ‘Een recruitmentcampagne die breekt met de regels en zoekt naar de jobhoppers – Dit is de ode aan de hop’ op Marketingfacts. Of ga naar www.odeaandehop.nl: solliciteren kan nog steeds! 

Vorige
Vorige

Haal het maximale uit ChatGPT: onze tips voor de beste output

Volgende
Volgende

BOOST JOUW MERK OP TIKTOK: TIPS EN TRICKS