Ode aan de hop: waarom guerrilla-plafondplaten door 4 Brabantse steden?

Dinsdag 24 januari. 7.00 uur ’s ochtends. Het is nog stil in Den Bosch, Eindhoven, Tilburg en Breda. Op een aantal overenthousiaste IKONS na. Zij hoppen door de stad met gele en witte plafondplaten, tie-wraps, stropdassen, overhemden en een aktetas. Waarom in vredesnaam? Ik hoor het je denken. Het is tijd voor dé kick-off van onze nieuwe recruitmentcampagne: Ode Aan De Hop. En dit is wat we hebben gedaan.

Als je dit leest ben ik weg

“Het is me gelukt. Vanaf vandaag ben ik out of this office. Ik heb het geprobeerd, maar ik neem niet langer genoegen met een prima job. Dit is een bericht voor iedereen die uit het raam staart en droomt van de volgende stap. Aan iedereen die blijft zoeken naar nieuwe prikkels, die wil blijven leren, ontwikkelen en vooruit wil blijven gaan. Maak die sprong. Kijk vooruit en neem die hop.

Doorbreek dat voorspelbare corporate plafond waar je nu nog steeds iedere dag tegenaan zit te kijken. Kies voor jezelf. Net als IK gedaan heb. Sluit je aan bij ONS. Dat is de boodschap van Ode aan de hop.

Oke. Doei.

De campagne trappen we af met guerrilla-plafondplaten verspreid door vier Brabantse steden. Van mensen die de sprong hebben gewaagd. De stropdas afgegooid, hakken weggeslingerd, aktetas vriendelijk in de prullenbak gedeponeerd en een plafondplaat als bewijs meegenomen. EXIT. Op de platen vind je een QR-code die je leidt naar de Ode aan de hop-website, waar je contact kunt opnemen met ons. Heb jij de gele en witte stukken systeemplafond gespot?

Ook de drang om te hoppen?

Denk jij nu: dit wil ik. Ik word gek van het idee dat ik de komende tien jaar nog iedere dag naar datzelfde systeemplafond zit te kijken. Ben je ondernemend, gek op verandering en heb je ook nog eens minimaal een jaar ervaring met (online) marketing of communicatie? Stop dan met alles wat je aan het doen bent.

Pak wat te drinken en neem die hop.

Vorige
Vorige

Meet Daan

Volgende
Volgende

wat kost de duurste reclame van het jaar?