3 stand-out TikTok ad formats om vandaag nog mee aan de slag te gaan

TikTok is booming. No news there. Toch merken wij dat er nog maar weinig merken het platform omarmen als advertentiekanaal. En dat terwijl er tal van mogelijkheden liggen en de advertentiekosten nog relatief laag zijn. Een extra kans voor jou dus om op te vallen met jouw merk. Met deze drie ad formats komt dat helemaal goed. Welke ga jij proberen?

TIKTOK SPARK ADS

Met Spark Ads kun je organische content inzetten binnen je advertising strategie. Dit kunnen video’s zijn vanuit je merkaccount, maar ook posts van creators waarmee jij samenwerkt. Het voordeel van Spark Ads is dat ze een meer native look & feel hebben dan bijvoorbeeld de gebruikelijke in-feed ads. Hierdoor zien ze er minder ‘reclame-achtig’ uit, wat zorgt voor meer authenticiteit en een hogere engagement rate (+142%). En natuurlijk speelt dit format helemaal in op de trend om je influencer marketing en social advertising strategie te combineren. Win-win!

TikTok Spark Ads - TikTok Advertising formats

TikTok Spark Ads | Source: TikTok for Business


INTERACTIEVE ADD-ONS

Tiktok is all about interactie en engagement. Geen verrassing dus dat het social media platform in rap tempo interactieve elementen lanceert die je eenvoudig kunt toepassen in je TikTok Ads. Heb je een TikTok Business Account? Dan kun je nu al heel eenvoudig countdown, gift code en voting stickers toevoegen aan je in-feed ads. Super relevante features voor bijvoorbeeld het lanceren van nieuwe producten (countdown sticker), tijdelijke promoties (gift code sticker) of het beter leren kennen van jouw klant (voting sticker).

Maar dit is lang niet alles! TikTok test ook met nieuwe interactieve elementen. Voorbeelden hiervan zijn de Pop-out Showcase waarmee je extra verkeer naar je website kunt genereren of de Gesture waarbij je een beloning ontvangt als je interacteert met een advertentie. Deze features zijn nu alleen nog beschikbaar in bèta-versie voor een selecte groep adverteerders, maar zullen naar verwachting later beschikbaar komen voor alle accounts.

TikTok interactieve add-ons voor advertising - Countdown sticker en voting sticker

TikTok countdown sticker (links) en voting sticker (rechts) | Source: TikTok for Business

INSTANT PAGE (BÈTA)

Eén van TikTok’s laatste introducties is de Instant Page. Deze creatieve tool heeft veel weg van de Instant Experience die we al kennen van concurrerende platforms Facebook en Instagram. Het format is met name interessant om je verkeer of conversie campagnes te verrijken. Een TikTok Instant Page is namelijk een in-app webpagina die tot 11 keer sneller laadt dan een standaard website. Hierdoor verlies je minder potentiële websitebezoekers along the way. Want, klikken op een advertentie en vervolgens lang wachten tot een website wordt weergegeven, betekent in de meeste gevallen afhaken.

Om het je gemakkelijk te maken heeft TikTok verschillende templates voor je klaargezet, waarmee jij heel eenvoudig jouw Instant Page kunt bouwen. Je kunt deze templates customizen en optimaliseren op basis van jouw merk en doelstellingen. Handig!

Op dit moment wordt er door TikTok nog getest met Instant Pages in samenwerking met een selecte groep adverteerders. Ben je benieuwd naar de mogelijkheden om hier zelf ook mee te testen? Vraag er dan eens naar bij je TikTok contactpersoon of de media agency waarmee je samenwerkt.

Hopelijk hebben we je geïnspireerd om iets nieuws te proberen. Have fun!

- Evie

Vorige
Vorige

micro-influencer-magic: wat maakt ze zo waardevol?

Volgende
Volgende

Meet jessica