Quarterly Round-up: Q3 2021

New new new was dit kwartaal wel het IKONS-thema: een nieuwe locatie, nieuwe IKONS, nieuwe opleidingen en natuurlijk nieuwe opdrachten. A lot was going on en we zijn ook helemaal klaar voor de eindsprint van dit jaar. Blik je mee terug? Hier onze highlights!

 

Evie als Social Media Lead @ Samsung

Geen rustige zomermaanden voor Evie, want er stonden weer veel en vooral hele leuke campagnes op de planning bij Samsung. Het sponsorship van het Nederlandse BMX team tijdens de Olympische Spelen was één van de hoogtepunten. Yes yes, Niek Kimmann won GOUD! En als Evie haar werk goed heeft gedaan, heeft bijna heel Nederland dat via social media gezien. Er was niet heel veel tijd om bij te komen, want in Augustus stond de launch van de nieuwe Samsung Galaxy Flip3 en Fold3 alweer op de planning. Voor social is er flink uitgepakt: van Snapchat lenses tot TikTok en IG Reels Ads. Tegelijkertijd werd ook nog de nieuwe Samsung Galaxy Watch4 gelanceerd. Benieuwd of dat iets voor jou is? Je kunt ‘m nu digitaal passen via Snapchat!

Say cheese: Tim @ NVM

Het afgelopen kwartaal was het druk bij de NVM. Dit najaar staat in het teken van 5 congressen, waarin hij samen met verschillende collega’s event manager is (laten we het zo even noemen). Drie online events en twee fysieke varianten (voor het eerst weer in 1,5 jaar). Het najaarscongres, dat op 12 november plaats gaat vinden, neemt het meeste tijd in beslag. Hier is Tim verantwoordelijk voor de locatie, promotie en alle praktische zaken. Behoorlijk wat werk maar gelukkig is het inhoudelijke (mondzorg) uitbesteed aan beleidsmedewerkers die hier meer verstand van hebben! 

Daarnaast hebben Tim en NVM besloten om te verlengen met 3 maanden tot maart volgend jaar, gaat Tim een training geven bij de Academy en heeft ie erg veel zin om binnenkort te starten met de opleiding projectmanagement.

Juul @ FitForme

In juli en augustus schoot Juul haar oude werkgever te hulp: Roestvrijtaal. Want daar konden ze wel wat extra handen gebruiken deze zomer! Als tekstschrijver interviewde Juul mensen over hun baan en schreef ze vooral veel vacatureteksten. Superleuk om alle oud-collega’s weer te zien en om weer aan de slag te zijn met arbeidsmarktcommunicatie. In september zat deze opdracht erop en nam Juul Marlou’s plekje over bij FitForMe. Daar zet ze haar contentmarketingskills in bij het ontwikkelen van een nieuw merk. Exciting! To be continued…

#VenloveSanne

Sanne’s zomercampagne van #Venlove viel in juli helaas in het water maar heeft samen met het team bij Venlo Partners als de wiederweerga de campagne omgetoverd tot een succes. Sanne zit tot eind oktober als Citymarketeer bij Venlopartners en pakt daarna binnen IKONS talent acquisition, HR, Officemanagement en andere zaken fulltime op zodat Marrigje met een gerust hart naar haar nieuwe (of oude? Hello Univé!) opdracht kan. Ze focuste zich naast haar project op de ontwikkeling van de training projectmanagement en finetuned met het team de modules voor aankomende opleidingen voor het nieuwe jaar. Zin in! 

Nieuw kantoor

We zijn verhuisd! Van ons mooie Eindhoven hebben we onze intrek genomen in hartje Den Bosch. Een centralere plek en ruimte voor ons groeiende team en netwerk. We hebben er een kleine twee weken geklust om het tot dé IKONS-plek te maken waar we ons thuis voelen.

20210827_150449.jpg

 

New Academy

Alweer de 7e IKONS Academy én in een nieuw jasje. Waar we voorheen Content marketing- en Online marketing Academies hadden hebben we best of both worlds samengevoegd tot de IKONS Content- en Online Marketing Academy. Afgelopen oktober is deze gestart met niet alleen nieuwe trainees, maar ook enthousiaste freelancers.   

Image from iOS.jpg

New collegues

En nog meer nieuws: onze nieuwe toppers Alma en Luciëna zijn aangesloten bij het team. Ken je ze al? Check anders hun bio’s en maak kennis met ze! :)

New training

In juni zijn Kelly, Joelle, Roel, Iris en Juul gestart met de interne opleiding projectmanagement. In samenwerking met gecertificeerde trainers volgden ze trainingen in persoonlijke ontwikkeling, NLP, feedback maar ook presentatie skills, budgetteren en many more om uiteindelijk beter inzicht te hebben in hun eigen performance en ontwikkelingsdoelen.  

 

What else is news? 

Carla nam afscheid van haar workplace in Nijmegen en verhuisde mee naar onze nieuwe Head Quarter in Den Bosch. In augustus en september werkte deze busy bee ook nog eens mee aan een gebiedsbranding project voor Gemeente Nijmegen. Meanwhile was ze zich op de achtergrond aan het voorbereiden op alle IKONS-plannen voor Q4 & 2022.

Marrigje was druk in de weer met de nieuwe locatie in Den Bosch. Teamed-up met Sanne (en thanks An!) maakten ze van het nieuwe kantoor een toffe plek waar IKONS – en relaties – graag samenkomen. Ze hield zich opnieuw bezig de uitbreiding van het team, ontwikkelde samen met Sanne, Kim en Erik de interne opleidingen verder uit en is bij Univé teruggevraagd om als senior marketeer aan de slag te gaan bij haar bekende team vanaf november.

Marlou heeft in de zomermaanden haar laatste werkzaamheden bij FitForMe in Rotterdam afgerond en... kunnen overdragen aan Juul. Superfijn om te weten dat je werk in goede handen is. En Marlou is zelf back at Dorel Juvenile, terug op het oude honk. Drie jaar geleden is het alweer dat ze daar via IKONS in het Quinny brand team werkte. Nu gaat ze de komende 4,5 maanden de Digitial Campaign Manager, tevens een oude bekende, vervangen. Ze gaat zich vooral bezig houden met de strategie en het budget voor 2022 voor o.a. het merk Maxi-Cosi in Europa.

Kelly heeft ook niet stil gezeten! Na haar periode afgesloten te hebben bij Fontys is ze doorgevlogen naar Youngwise en daarna naar Hey Marketing, waarin ze meer geleerd heeft over social advertising, campagnemanagement en contentmarketing aan bureauzijde. En nu is ze weer terug bij Fontys voor tijdelijke ondersteuning en is daarnaast ready voor haar nieuwe project! Soon more to come.

Jessie nam het stokje van Kelly over bij Fontys en heeft intussen zo haar draai gevonden dat ze ook aangehaakt wordt voor andere projecten! Ze houdt zich bezig met contentmarketing en planning van de opleiding van Pro Educatie en ondersteunt daarnaast nog andere teams op het gebied van marketing en communicatie.

Voor Roel geen geheimen meer op websites: als CRO specialist bij World Wide Lightning weet hij als geen ander hoe je A/B testen kan toepassen om conversies op je website te optimaliseren. Daarnaast sprong hij bij Fontys bij en bracht hij Kelly alle ins- en outs bij omtrent Google Advertising zodat ze een vliegende start bij Hey Marketing kon maken. Joëlle heeft naast haar job als contentmarketeer bij Fietslabyrinth kansen gekregen om door te groeien binnen het marketingteam. Ze werkt nu strategieën uit voor het nieuwe jaar en zijn zo enthousiast dat ze in het team mag blijven. Robbert is still going strong bij Tennet. Daan nam het stokje van Kelly over bij Youngwise en ging aan de slag met contentcreatie voor verschillende social campagnes voor verschillende organisaties. Erik ontwikkelde de opleidingen door, bereidde samen met het team 2022 voor en maakt zich klaar het laatste kwartaal van het jaar. Judith zorgt dat de content staat van niet 1 maar 3 hotels en een spa van de EHM Group. Ze bedenkt, maakt en plaatst social content voor Hotel de Beyaerd, Hotel Haarhuis, de Koepelgevangenis en Thermae2000 en mag zo nu en dan enorm genieten van deze plekken. Busy bees!

We maken ons klaar voor de eindsprint van 2021 (jij ook?) en zijn ready-set-go voor het nieuwe jaar. Zin in!

- team IKONS

Vorige
Vorige

All about flexibility: Belangrijke marketeers skills

Volgende
Volgende

Meet Alma