Koning Snackable Content

Soms heb je geen zin om te koken, maar wil je gewoon lekker en simpel. Datzelfde heeft je doelgroep ook met jouw content. Aan ons marketeers de taak om ze die hapklare content te serveren: visueel, herkenbaar en relevant. Ofwel: snackable content om je vingers bij af te likken. Maar hoe doe je dat?

SNACKS VAN BOL.COM

De social en contentmarketeers van Bol.com hebben dat als geen ander begrepen. Keer op keer weten zij op Facebook en Instagram de aandacht van hun doelgroep te grijpen met duizenden reacties, likes en shares als gevolg. Neem nou hun verwijzingen naar oude (ook snackable) internethypes. Of je ze nu leuk vindt of niet, ze scoren bijzonder goed onder de doelgroep. Want je snapt ze meteen… of helemaal niet. En dat maakt ze nou juist zo ‘lekker’.

Quiz time! Herken jij deze referenties?

ZELF AAN DE SLAG MET SNACKABLE CONTENT

Toegegeven, deze aanpak van Bol.com is zeker niet voor ieder merk weggelegd. Maar snackable content is wél voor iedereen toepasbaar. 3 behapbare tips om zelf aan de slag te gaan:

  1. Durf een niche-doelgroep te kiezen

  2. Zorg voor herkenning, dat ‘oh jaaa, weet je nog’- of ‘dat heb ik nou ook altijd’-gevoel

  3. Maak het visueel opvallend - Jouw doelgroep beslist binnen 1,7 seconden of ze stoppen met scrollen, grab their attention!

HUNGRY FOR MORE?

Lees dan ook even dit handige artikel van Frankwatching over de verschillende typen snackable content en hoe je die toepast.

 

Bon appétit!

- Evie

Vorige
Vorige

Content meten: hoe doe je dat?