Kijkje in de ikons-keuken met tim

Onze vorige ‘kijkjes in de keuken’ vielen in de smaak. 🤩 We hoppen daarom deze maand even langs bij niemand minder dan IKONS eigen marketing manager: Tim! 

Dit is ONS Tim.

Hij is chef marketing van IKONS en de IKONS Academy. Een verdwaalde Rotterdammer(t), muziekliefhebber en parttime grappenmaker. Meer lezen over Tim? En hoe hij het vindt om voor IKONS te werken? Scroll snel verder. 

De start van het IKONS avontuur 

Luciëna: Zo, nu ben jij aan de beurt!   

Tim: Haha, ja we gaan dit echt doen?  

Luciëna: Zeker weten! Je bent mega betrokken bij IKONS en ook een collega van (bijna) het eerste uur. Vertel... Hoe maakte je kennis met IKONS?  

Tim: Ik wilde heel graag in de muziekindustrie werken, dus ben daar ook begonnen. Ik heb gewerkt voor verschillende poppodia en ook De Popronde. Toen brak corona uit en veranderde de hele markt. Geen optredens meer en we hadden dus weinig te doen. Ook leverde het natuurlijk weinig op. Dus tijdens het scrollen op social media zag ik dat Juul een oproep had gedaan in een alumni-groep (van Fontys Hogeschool) waar ik ook in zit. Hier heb ik op gereageerd en zo is het balletje gaan rollen.

Het beste van twee werelden  

Luciëna: Nou wat leuk om te horen hoe jij jouw pad hebt bewandeld naar IKONS. Waarom heb je gekozen voor IKONS? En het interim-leven?

Tim: Ik werkte als marketeer (in loondienst en ZZP) in de muziekindustrie en dat beviel me wel goed. Alleen merkte ik dat het soms ook erg alleen was en veel van hetzelfde. Bij IKONS heb ik altijd een groep collega’s van wie ik kan leren, waarmee ik kan sparren en goede gesprekken kan voeren over marketing. 

Luciëna: Bij IKONS heb je natuurlijk het beste van twee werelden.   

Tim: Precies!  

De marketing-kameleon 

Luciëna: Nu werk je intern voor IKONS en doe je geen opdrachten meer. Wat maakt je rol bij IKONS zo leuk?

Tim: Ik heb ooit gewerkt als online marketeer aan bureauzijde. Dat was niet helemaal mijn ding, omdat ik mezelf niet per se een specialist vind. Ik vind het allerleukst om een echte allrounder te zijn. De spin in het web. Of misschien beter gezegd: de marketing-kameleon. Het leukste aan mijn rol vind ik het leggen van de puzzel. Van hoe je een merkverhaal neerzet en deze doorvertaald naar een strategie en uitvoer. Hoe je op die manier jouw doelgroep kunt bereiken en de juiste mensen weet te vinden.   

Luciëna: Mooi hoe je dit uitlegt. Je mag heel trots zijn op hoe IKONS nu zichtbaar is als merk en bedrijf. Ik denk dat jij hier een groot aandeel in hebt.  

Tim: Dankje! 

HOP, en door met IKONS 🦘

Luciëna: Jij mag je volledig richten op de marketing van IKONS. Vertel, hoe is dit tot stand gekomen?  

Tim: Ik heb een jaar op één opdracht gezeten, bij NVM mondhygiënisten. Dat was een mooie ervaring. Ik had nooit gedacht dat ik, na mijn tijd in de muziek, in een omgeving zou komen die daar zo ver vanaf staat. Echter moet ik toegeven dat ik een hele leuk tijd heb gehad en dat ik mega veel geleerd heb. Bijvoorbeeld hoe een vereniging (samen) werkt met haar leden en het bestuur.

Ik heb daarna bij IKONS aangegeven dat ik me graag voor langere tijd wil inzetten voor een merk waar ik achter sta. Marrigje heeft me toen gevraagd of ik het zou leuk vinden om dit voor IKONS te doen, gezien de timing perfect uitkwam. Dat leek me heel tof! En nu zitten we hier. 

Luciëna: Nou wat een timing! En wat veel mensen niet weten is dat de IKONS Academy een beetje jouw kindje geworden is. 

Tim: Klopt! Ik heb destijds de Content Creator Academy bedacht en daardoor is de IKONS Academy aan mij blijven hangen. Bij IKONS vinden we persoonlijke ontwikkeling erg belangrijk en de kennis die we opdoen willen we graag delen. Ik denk namelijk dat dat ook het IKONS DNA is.  

Het mysterie van het IKONS DNA 💛

Luciëna: Je hebt het over het IKONS DNA dus ik haak hier ook meteen op in. Aan Robbert en Juul heb ik deze vraag ook gesteld: wat is het IKONS DNA?  

Tim: Goede vraag! Lastig om dat uit te leggen, maar ik ga het proberen. Ik denk dat het een persoonlijkheid is die gevuld is met zelfvertrouwen, zelfspot, flexibiliteit en een bepaalde open mind tot jezelf en anderen. 

We zijn een groep mensen, in Nederland en België, waarmee je kan lachen en die elkaar inspireren. Dat is mega waardevol. We zijn zo verschillend, maar toch ook enorm hetzelfde. Ik denk dat dat komt doordat we open durven te zijn naar elkaar en we niet bang zijn om bepaalde gesprekken met elkaar te voeren. Uiteraard moet dat je liggen. Het is niet voor iedereen is weggelegd. Wij bij IKONS nemen niet genoegen met normaal, want wat is dat?  

Tim a.k.a de boomer 👨‍🦳

Luciëna: Uiteraard vraag ik ook altijd de tegen hangende vraag en dat is: wat vind je het minst leuke aan werken bij IKONS?  

Tim: Eerlijk? Alles van Microsoft Office… haha!. Dat dit na 20 jaar nog steeds niet normaal werkt is echt een blamage. En daarnaast vind ik nog iets enorm vervelend, en dit is een echte boomer-uitspraak, maar dat alles wordt gedigitaliseerd. Ik zou wel minder achter mijn computer willen zitten.

IKONS laat je groeien 

Luciëna: We hebben het over het leuke aan IKONS gehad, ook over het niet leuke aan IKONS. Wat voor rol speelt IKONS in jouw carrière?  

 Tim: Het was dus ooit mijn droom om te werken in de muziekindustrie. Ik heb commerciële economie in de creatieve industrie gestudeerd en ben een echte muziekliefhebber. Alleen een muziekliefhebber zijn staat niet gelijk aan daadwerkelijk werken in die industrie.  

IKONS heeft mij laten zien dat het ook belangrijk is met wie je werkt en wat een fijne werkomgeving met je doet. IKONS geeft mij de mogelijk om mezelf te zijn en te groeien. En hier steunen ze je enorm in.  

De Paus mobile en Portugal

Luciëna: Mooie werkplek. Nooit weggaan dus, haha. We zijn bijna bij het einde dus wil ook afsluiten met een cliché vraag: waar zie je jezelf over 3 jaar?  

Tim: 20 kilo meer en kalend. De Pausmobile (de oude Toyota van Tim red.) is nog intact, haha.   

Ik ben hier niet zo mee bezig, maar ik heb wel doelen gesteld. Op professioneel vlak zou ik me graag willen blijven ontwikkelen en als marketeer, misschien wel 50-50 werken voor NL/BE. En voorlopig nog wel bij IKONS.  Op persoonlijk vlak wil ik meer avonturen beleven. Op zoek gaan naar een camper, een fit-influencer worden😉, het onbekende ervaren en een huisje in Portugal of Zuid-Frankrijk.    

Verbreed je blik en stap uit je bubbel ✨

Luciëna: Hahaha fit-influencer. Ik zie het helemaal gebeuren. En dat huisje in Portugal is echt een goed idee. Heb je nog een boodschap voor interimmers (to be)?   

Tim: Het is goed om je blik te verbreden en te openen. Door het jobhoppen ontmoet je veel leuke mensen buiten je eigen bubbel. Het geeft je de mogelijkheid om erachter te komen wat je echt leuk vindt om te doen.   

Vond je het leuk om Tims IKONS-avontuur te lezen? Houd onze socials in de gaten voor nog meer kijkjes in de keuken. En denk je nu: het interim-leven is écht iets voor mij? Check dan de openstaande vacature(s). 

Vorige
Vorige

5 stappen naar je volgende freelance- of interim opdracht

Volgende
Volgende

3 redenen WAAROM WERKEN IN ZUID-AFRIKA EEN NO BRAINER IS