7 Tips voor een opvallende social post
Begrijp je er soms niks van waarom de ene post 257 reacties heeft en de andere maar 28? Dit kan aan van alles liggen. Maar een ding is zeker: als je alle 7 tips opvolgt leg je de perfecte basis om te scoren met je socials. Let’s cook some great content! 👨🍳
2. Relevance is key
Yes, je weet wat jouw doelgroep belangrijk vindt. Speel daar met je content op in. In het geval van de kappers, zij willen bijvoorbeeld op de hoogte blijven van de laatste haartrends. Spot je een nieuwe trend? Deel dat dan zo snel mogelijk op je socials. Hoe actueler en herkenbaarder hoe beter.
Je kunt ook inspelen op feestdagen, seizoenen en grote evenementen. Tip: Google ‘inhaakkalender’ en zet vast alle dagen die bij jouw merk passen in je contentkalender. Ben creatief en origineel en verras jouw doelgroep op het juiste moment.
4. Zonder deze tip kijkt niemand naar je post! 😱
Heb ik je aandacht? Mooi zo. Een opvallende, herkenbare of nieuwswaardige openingszin zorgt ervoor dat iemand stopt met scrollen en blijft hangen bij jouw post. Trek daarom meteen met de eerste zin de aandacht. Bijvoorbeeld: ‘Benieuwd naar dé trendkleur van deze lente?’ of ‘bekijk het resultaat van deze fantastische make-over!’ of ‘je hebt nog 24 uur om dit bericht te lezen.’
5. Schrijf actief en positief
Een post die negatief geformuleerd wordt is vervelend om te lezen. Voel je ‘m? Schrijf in plaats daarvan: een positief geformuleerde post leest prettig. Vermijd zoveel mogelijk de woorden hebben en hadden, worden en werden en zijn en zouden. En gooi alle negatieve woorden direct je tekst uit. Only positive vibes allowed 🌈
Gebruik ook af en toe emoji’s – als dit past bij je merk. Die brengen de tekst net wat meer tot leven en versterken de emotie.
6. Wat moet ik doen?!
Lees nu de blog voor meer tips! Vraag nu de gratis shampoo-sample aan. Laat jouw lievelingsproduct achter in de comments. Allemaal voorbeelden van call to actions die je kunt toevoegen aan jouw post. Als je wilt dat de lezer iets gaat doen, vertel het dan. Dat geef je hem of haar net dat extra zetje.
Een vraag stellen werkt goed voor meer engagement. Een CTA zoals ‘bestel nu’ past bijvoorbeeld goed in de do-fase van de customer journey. Wanneer je wil dat je (potentiële) klant je product of dienst aanschaft.