HOW TO: MARKETINGEXPERT WORDEN IN TWAALF WEKEN

Let’s talk! We spreken met Mitch. Hij werkt als marketeer bij Solmar en is verantwoordelijk voor de online acquisitie voor busreizen naar het zonnige Spanje. Voor Mitch waren de vrijdagochtenden heilig, want dan stortte hij zich volledig op één van de twaalf modules van de Content- & Online Marketingtraining. Hoe ervaarde hij de academy? En wat neemt hij zeker mee in zijn verdere loopbaan? Onder andere deze vragen hebben we hem gesteld.

 

1.     Vertel? Hoe ken je de IKONS Academy eigenlijk?

 “De HR-manager bij Solmar raadde de club aan. Zij kende IKONS al vanuit haar netwerk. Toen ik tijdens mijn stage bij Solmar aangaf dat ik marketing heel interessant vind, vertelde zij over de Academy. Toen ik later bij Solmar in dienst was en ik behoefte had aan extra marketingkennis dachten we dus direct aan IKONS. Zo is het balletje gaan rollen.”

 

2.     Wat waren jouw verwachtingen?

“Ik heb een opleiding in Toerisme gedaan waarbij marketing wel een onderdeel was, maar vrij basis. Omdat ik geen achtergrond in de marketing of communicatie heb, was ik op zoek naar aanvulling. Ik merkte dat het aanbod van de Content- & Online Marketingtraining erg breed was en daarmee hoopte ik bij de verschillende onderdelen iets meer de diepte in te gaan.”

 

3.     En hoe ontstond de behoefte aan meer kennis op de marketingafdeling bij Solmar?

“Toen ik startte bij Solmar was ik reserveringsmedewerker. Nadat op de marketing twee collega’s kort na elkaar uitvielen pakte ik dat gedeelte samen met de andere overgebleven marketingcollega op. Doordat er plotseling een hoop kennis en ervaring verloren was gegaan, was dit best een lastige taak. Het positieve daaraan is dat ik nu wel een heleboel leer via deze opleiding!”

 

4.     In de training leer je de theorie maar wat zijn inzichten die je ook daadwerkelijk kan toepassen bij je werkgever?

“Dat is wel grappig want tijdens de module websiteoptimalisatie appte ik mijn collega al over een tip om eens mee te kijken bij klanten tijdens het boeken. In het boekingsproces van onze busreizen zou ik namelijk wel een keer willen meekijken hoe iemand navigeert en waar de pijnpunten liggen. Het zijn vooral de tips & tools die voor mij echt waardevol zijn!”

 

5.     Wat vond jij de leukste module?

“Websiteoptimalisatie was top!”

6.     En wat vind je van de trainers?

“Ik vind het fijn dat ze allemaal uit eigen ervaring vertellen. Dat is wat ik tijdens mijn opleiding Toerisme ook erg waardeerde. Waar de docenten van school veel praten over cases uit het verleden, vertellen de trainers van de IKONS Academy over hedendaagse voorbeelden uit de praktijk. En dat is voor mij echt heel belangrijk bij het opslaan van de lesstof. Door hun enthousiasme en expertise blijft het echt goed hangen!”

 

7.     Als je de academy een cijfer mocht geven wat zou dat dan zijn? En waarom?”

“Mijn algemene indruk van de Content- & Online Marketingtraining is echt positief. Als ik de cursus een cijfer mocht geven zou dit een dikke 9 zijn! Als ik moet bedenken waarom geen 10, is dat puur omdat de ene module interessanter of relevanter is dan de ander.”

 

8.     Welk onderdeel of boodschap neem je zeker mee uit de academy?

“Het plan is om deze zeker nog een keer door te nemen en mijn collega daarbij te betrekken. Wanneer ik een paar modules aan haar uitleg is het voor mij een stukje herhaling waardoor alles beter zal blijven hangen. En zij heeft er tegelijkertijd ook belang bij!”

 

Is er bij jouw werkgever ook behoefte aan bijscholing op het gebied van (content)marketing? Wij denken zowel op strategisch als operationeel niveau graag met je mee!

 

CONTACT US

Vorige
Vorige

Meet jessica

Volgende
Volgende

Meet Mitch