TU/E- HIGH TECH SYSTEMS CENTER (HTSC) | STRATEGISCH MARCOM PLAN

BvOF 2014_0207_FPcrop rechten TUe microsurgical robot.jpg
 
 

TU/E- HIGH TECH SYSTEMS CENTER (HTSC) | STRATEGISCH MARCOM PLAN

 

Het High Tech Systems Center (HTSC) is een onderzoekcentrum van de TU/e en de drijvende kracht op het gebied van multidisciplinair onderzoek.

HTSC faciliteert onderzoek waarbij er samenwerking en overlap wordt gezocht in de vakgebieden Werktuigbouwkunde, Elektrotechniek, Natuurkunde en Wiskunde.  

HTSC stimuleert en initieert het actief samenwerken tussen het bedrijfsleven en de TU/e. Het komende jaar focust HTSC zich op Nederlandse High Tech bedrijven.

 

PURPOSE

Met mooie en grensverleggende ambities binnen High Tech markten is HTSC op zoek naar nieuwe manieren om het bedrijfsleven te bereiken en informeren. Op dit moment gebeurt dat door lobbywerk, meetings, aannemen en betrekken van mensen uit de industrie, opleiden van een nieuwe generatie experts, events en beurzen bezoeken, consortia vorming, en het uitsturen van nieuwsbrieven. De huidige MarCom verantwoordelijke is hier erg druk mee en er is behoefte aan een (online)MarCom leidraad.  Daarom is IKONS aan de slag gegaan met de wens van HTSC om snel een online marketingcommunicatie strategie op te zetten.  

 

WAY

Voor HTSC is het van belang dat er meer bekendheid wordt gegenereerd en de industrie bewust worden gemaakt van het bestaan en het belang van HTSC. Een groot deel van de huidige marketingactiviteiten moet ook online worden ondersteund. Nadia is sinds september bij HTSC aan de slag en werkt tot eind december aan de opzet en uitvoer van een nieuw marketingcommunicatieplan met een online focus. Hier hoort onder andere een gevulde content kalender en de inzet en verbetering van een aantal HTSC social kanalen bij.

 

IMPACT

Overkoepelend samenwerken en multidisciplinair onderzoek is nieuw voor zowel de TU/e als voor het bedrijfsleven. HTSC wil haar partnerschappen met het bedrijfsleven verhogen en versterken. Door het verspreiden van de juiste content, en hiermee het bedrijfsleven op de hoogte houden van alle activiteiten, moet er nog meer vertrouwen, duidelijkheid en transparantie ontstaan. 

Het plan zorgt ervoor dat HTSC de uitgezette strategie in 2018 zelf kan uitvoeren en dient echt als leidraad voor de MarCom verantwoordelijke van HTSC.  

Het opleveren van het plan loopt mooi samen met de verhuizing van HTSC, hier komt vanuit HTSC natuurlijk een social post over!