TMC| International Marketing & Communications officer

 TMC is een groeiende internationale high-tech consultancy organisatie die talentvolle technische professionals verbindt met ambitieuze en innovatieve organisaties. Vanuit de overtuiging ‘People Drive Technology’ biedt TMC hoogopgeleide technische specialisten een uitdagende omgeving die een vast dienstverband combineert met de mogelijkheden van ondernemen. 

Silvia_TMC (1).jpg
 

MORE INFO

Meer weten over dit project bij TMC of graag Silvia spreken over haar job bij IKONS?

Stuur haar dan even een mailtje: silvia@ikons.nl. Always happy to help!

 
IP180328LH1-048.jpg

PURPOSE

TMC is zelfsturende organisatie met een duidelijke missie en een duidelijk verhaal. Iedereen binnen TMC weet dat TMC het coolste bedrijf wil zijn voor hoogopgeleide en ondernemende technische professionals. Hun visie hierop is vertaald in een model dat ‘Employeneurship’ heet. Een combinatie van entrepreneurship en employee die zowel voor de medewerker – Employeneurs genoemd – als de opdrachtgevers voordelen biedt. Deze visie is de basis voor alles wat ze doen en dus ook voor alle marketing- en communicatieacties waarbij storytelling een belangrijke rol speelt. Persoonlijke verhalen en ervaringen laten potentiële kandidaten en opdrachtgevers kennismaken met TMC. Als Marketing & Communications officer heeft Silvia hierin een belangrijke sturende en faciliterende rol. 

WAY

TMC koos er bewust voor om deze rol extern in te vullen. Ze vertrouwen erop dat Silvia haar vak verstaat en weet hoe ze een waardevolle bijdrage kan leveren aan hun missie. Of dat nu gaat om het assortiment give-aways, een open dag of evenement, content voor de website of social media, de productie van een testimonial op video of de branding voor een nieuw buitenlands kantoor. Eigenlijk is ze Chief Storyteller, Projectmanager, Eventcoördinator en Contentmanager ineen. En met de internationale groei van TMC hoort daar ook internationale afstemming bij. Wat in een organisatie waar een hoge mate van autonomie heerst, erg belangrijk is om het merk te bewaken. 

IMPACT

Bewaken dat TMC op een eenduidige manier communiceert en het merk TMC op de juiste manier profileert, zonder daarin al te rigide te zijn, is de belangrijkste verantwoordelijkheid van de Marketing & Communications officer. Niet klakkeloos overal 'ja' tegen zeggen, maar ook niet zonder meer 'nee'. Daarvoor moest Silvia zich in hele korte tijd de organisatie en het merk TMC doorzien. Naast contentmanagement voor de website en social media, ontwikkelde ze onder andere in samenwerking met creatief bureau Supersky in het afgelopen jaar diverse online en offline uitingen rondom TMC activiteiten, zoals advertenties, banners en verschillende video’s. Aan het begin van het jaar organiseerde ze samen met TMC collega’s succesvol het Entrepreneurial Experience Event. In de zomer startte het project om de website te optimaliseren dat momenteel in de afrondende fase zit.