QUINNY | GLOBAL BRAND COMMUNICATION SPECIALIST

Quinny staat voor hippe en tegelijkertijd slimme producten die zich aanpassen naarmate het kind groeit; een perfecte oplossing voor het heden, met het oog op de toekomst. Quinny spreekt millenial ouders aan die geloven dat de stad enkel kansen biedt, geen obstakels. En dat je nog steeds hetzelfde leven kan leiden voordat je kinderen kreeg. Quinny brengt hoogwaardige mobiliteitsoplossingen op de markt, zodat urban parents altijd hun weg in stijl kunnen bewandelen!

 

PURPOSE

In Helmond is het Global Brand team van Quinny gevestigd. In dit team worden alle internationale campagnes bedacht en gecreëerd om de nieuwe producten te lanceren. Deze campagnes worden vervolgens gedeeld met de regionale marketing teams om de campagne op lokaal niveau te activeren. Marlou is onderdeel van dit Global Brand team met als specialisme digital & social media. Samen met de Senior Brand Communication specialist brieft ze de agencies om samen met hen campagnes op te zetten die alle touch points van de consumer journey raken. Voor zo’n campagne worden de volgende middelen opgeleverd: lifestyle en product fotografie, lifestyle, product en social video’s, social media campagne plan, banners, persberichten, brochures, instructie video’s etc. Belangrijkste rol van Marlou en haar collega’s is ervoor te zorgen dat alles on brand is. De zin: “Nee, dit is niet Quinny” is dan ook dagelijkse kost ;-)

 

IMPACT

Een van de projecten waar Marlou het meest trots op is, is de lancering van de nieuwe Quinny Hubb: een mono + duo kinderwagen. Hier hebben Marlou en haar team alle communicatiemiddelen voor ontwikkeld, plus een social media activatie die naast de lancering van de Hubb, ook de nieuwe brand identity van Quinny onthult. See for yourself >>>>>>>>>

Naast de Hubb launch, is 2018 ook het jaar geweest van een nieuwe brand identity. Key woorden waren: Young, Edgy, Outspoken. We hebben deze nieuwe stijl en identiteit in een brand movie gegoten. Zie hieronder:

 

WAY

Naast dat Marlou verantwoordelijk is voor het digitale campagne plan tijdens product lanceringen, zijn er ook dagelijkse werkzaamheden die opgepakt moeten worden. Management van global social kanalen, schakelen met de lokale marketeers, website updaten en het schrijven van een influencer en social media strategie. Het leuke aan de job is dat je continu bezig bent met je doelgroep: Wat denken ze? Wanneer en hoe kopen ze een kinderwagen? Wat vinden ze belangrijk bij de aanschaf van een kinderwagen? Op welke kanalen zijn ze actief? Hoe willen ze aangesproken worden? Wat is voor hen de toegevoegde waarde om een social kanaal van een kinderwagenmerk te volgen? Etc.

 
 

Het project bij Quinny zit er op voor Marlou. Na ruim een jaar in het Quinny Brand team te werken, had ze genoeg munitie om bepaalde plannen en strategieën op papier te zetten. Ze heeft onlangs het Digital Plan voor 2019 gepresenteerd, met daarin een grote hoofdrol voor influencer marketing. Dit plan zal in 2019 door het nieuwe team opgepakt worden. Houd dus alle socials van Quinny in de gaten:

Cheers,
Marlou | marlou@ikons.nl