PSV| marketeer

Van juni tot november is Marrigje onderdeel van het team Marketing & Media bij PSV. De voetbalclub uit Eindhoven speelt al jaren lang in de top van de eredivisie, doet het goed in Europa en is Eindhovens trots. Met 1,4 miljoen fans, zowel in Nederland als ook daarbuiten, hebben ze een flinke achterban, één die PSV zeer waardeert en waar ze ook trots op zijn. Voor Marrigje dan ook de opdracht om de ervaring en beleving voor fans en supporters te verbeteren en nog meer leden aan de club te binden. Een interessante en mooie opdracht voor IKONS om zo in het hol van de eredivisie mee te mogen kijken.

PURPOSE

PSV groeit als organisatie en zet daarbij de beleving voor de fans voorop. Om hen zo goed mogelijk te informeren en een optimale ervaring te geven is een goede marketing en communicatie voor hen niet meer weg te denken. Vanwege het zwangerschapsverlof van de Marketeer voor PSV Kaartverkoop en PSV Kidsclub werd IKONS gevraagd om tijdelijke ondersteuning te bieden op deze functie. Marrigje gaf invulling aan deze rol.

WAY

Binnen het team Marketing & Media is Marrigje verantwoordelijk voor twee accounts: PSV Kaartverkoop en PSV Kidsclub. In beide gevallen is Marrigje de spil in het multidisciplinaire team en heeft ze de verantwoordelijkheid om alle marketing en communicatie naar fans en leden in goede banen te laten verlopen. Afdelingen waarmee ze te maken heeft zijn content, media, emailmarketing, online marketing, analytics, vormgeving, het team van kaartverkoop en het team van kidsclub. Kort: Marrigje denkt een campagne uit, haakt de relevante personen van verschillende teams aan, rolt de planning en werkzaamheden uit, coördineert de boel, alles om de doelen van beide accounts te behalen. Een typisch projectmanagement rol dus.

IMPACT

De functie is nog nieuw en mag vormgegeven worden. De accounts hebben jarenlang bij verschillende mensen gelegen waardoor het nog onwennig is voor de teams dat ze een aanspreekpunt hebben voor hun marcom-campagnes. Aan Marrigje de taak om hen te laten wennen aan deze rol en structuur en focus aan te brengen. Daarnaast is PSV een goedlopende organisatie waardoor daily business prima is, maar er is zeker interesse en ruimte voor verbetering van de huidige activiteiten. Aan Marrigje de eer om patronen te doorbreken en nieuwe ideeën en concepten aan te leveren en uit te werken.

 

PSV.png
IKONS_2019026.jpg

Meer weten over dit project of nieuwsgierig naar Marrigje?

Ze komt graag een bakkie doen.

> marrigje@ikons.nl.