McDonald's mobile landing page

McDonald’s | Social Recruitment Campaign

McDonald’s hoeven we hier natuurlijk niet te introduceren. Met 36.000 restaurants in 100 landen is de big M niet weg te denken uit ons straatbeeld. En natuurlijk vind je ook in onze hometown Eindhoven verschillende Macs. Onder het motto ‘think global, act local’ ging Evie met McDonald’s aan de slag met een social recruitment strategie speciaal voor regio Eindhoven.

PURPOSE

McDonald’s Eindhoven is continu op zoek naar nieuwe medewerkers. Daarvoor gebruiken ze vooral offline wervingsmethoden. Om hun bereik te vergroten en solliciteren nog laagdrempeliger te maken willen ze ook social en andere online kanalen inzetten. En dan ben je bij Evie natuurlijk aan het juiste adres.

WAY

Samen met broertje Supersky ontwikkelde Evie een social recruitment campagne, waarin storytelling en employer advocacy key zijn. En wat betekent dit dan precies? We zetten Eindhovense crewleden in als storytellers. Zij vertellen op camera hun eigen verhaal over werken bij McDonald’s. Niet te braaf, een tikkie Brabants en vooral eerlijk. Supersky produceert hieruit een aantal catchy social video’s, die Evie lokaal verspreidt via Instagram en Facebook. De video’s verwijzen door naar een speciale campagne landing page waar jongeren direct online of via Whatsapp kunnen solliciteren. 

IMPACT

In een maand tijd bereikte de campagne bijna 17.000 jongeren in regio Eindhoven, waarvan zo’n 2.000 jongeren de campagne landing page bezochten en 200 jongeren startte met de online sollicitatieprocedure. Een resultaat dat voor McDonald’s bewees dat online definitief een plekje moet krijgen in hun recruitment strategie. De komende weken kijken zij dan ook samen met Evie en Supersky hoe ze dit verder kunnen uitbreiden. To be continued!

 

 

IKONS_Profielfoto_LinkedIn_Evie.png

Ook kansen benutten met online recruitment?

Evie denkt graag met je mee. Let’s connect!

> evie@ikons.nl