MAAS webshop.jpg
MAAS_afscheidsborrel.jpg

maas | e-commerce & content marketing

MAAS is een van Nederlands grootste leveranciers van koffie, thee, snacks en fris op de werkvloer en on-the-go. Dat doen ze met innovatieve oplossingen, een sterke focus op maatwerk en een 24/7 service concept. Maar eigenlijk vooral met onvermoeibare toewijding, een scherp oog voor kwaliteit en bij voorkeur op een sociaal verantwoorde manier. 

PURPOSE

MAAS heeft verschillende verkoopkanalen, waarbij online een steeds belangrijkere rol inneemt. Om commerciële kansen te benutten, nu en in de toekomst, wil MAAS dit kanaal verder uitbreiden en optimaliseren. Daarom schakelde ze de hulp van Evie in om een nieuwe e-commerce omgeving te realiseren.

WAY

E-commerce raakt alle facetten van een bedrijf. Dat betekent dus schakelen met heel veel partijen; marketing, ICT, customer care, logistiek, finance, klanten, leveranciers, web developers and so on. Als projectmanager was Evie de verbindende schakel tussen al deze interne en externe stakeholders. Daarnaast was ze eindverantwoordelijk voor content strategie en creatie. Denk daarbij aan het bepalen van content richtlijnen, het schrijven van web- en productteksten en het coördineren van beeldgebruik en de creatie daarvan.

IMPACT

In 3,5 maand heeft Evie ervoor gezorgd dat er een geheel vernieuwde e-commerce omgeving is opgeleverd voor MAAS (ready-to-use). Als onderdeel daarvan voerde ze ook een productanalyse uit over het volledige assortiment en leverde daaruit volgend online content op voor meer dan 500 producten. Omdat e-commerce natuurlijk valt of staat met continuous improvement, zorgde ze ook voor een e-commerce strategie en roadmap voor de komende twee jaar. Een concreet plan van aanpak en bijbehorende planning voor MAAS om de e-commerce omgeving verder te ontwikkelen en te optimaliseren. 

 

 

IKONS_Profielfoto_LinkedIn_Evie.png

Meer weten over dit project?

Evie praat je graag even bij. Met een kop koffie van MAAS natuurlijk.  

> evie@ikons.nl