DOREL JUVENILE | EUROPEAN SOCIAL MEDIA & CAMPAIGN MARKETEER

MC1310_2017_maxicosi_stroller_adorra_lifestyle_infrontofbuildingCCT_landscape.jpg

Dorel Juvenile is toonaangevend op het gebied van kinder- en babyproducten. Met merken als Maxi-Cosi, Bébé Confort en Quinny streven zij hun missie ‘Care for Precious Life’ na. Dorel wil gezinnen een zorgeloos leven laten leiden door hen kinderproducten aan te bieden die het hoogst scoren op het gebied van kwaliteit, veiligheid en comfort.

 

PURPOSE

Bij een internationale, multi-brand organisatie hoort een omni-channel benadering met verschillende marketing specialisaties. De digitale strategie en de uitrol hiervan voor Europa wordt door het European Digital Marketing Team in Helmond bedacht en uitgevoerd. Een belangrijk onderdeel voor merken als Quinny en Maxi-Cosi omdat social media, affiliate marketing, SEA en de website een van de belangrijkste kanalen voor hen zijn. Vanwege het zwangerschapsverlof van de Social Media & Campaign marketeer werd IKONS gevraagd om tijdelijke ondersteuning te bieden in deze functie.  Marlou werd hierdoor het aanspreekpunt vanuit het digitale team wanneer er nieuwe producten ontwikkeld werden door de merken. 

 

WAY

Generalisten met één (of meerdere) specialisme, zo omschrijven wij onszelf. Voor deze tijdelijke functie kwam dat goed uit ;) Je moet namelijk op allerlei niveaus kunnen levelen. Je hebt te maken met de marketingafdelingen van de verschillende brands, de product managers, het website team, het digitale team, de category teams en de trade marketeers. Alles moet op elkaar afgestemd worden om een campagne – een productlancering – succesvol te laten verlopen. Stakeholdermanagement is key en daarnaast komt er natuurlijk aardig wat projectmanagement bij kijken. Naast campaign marketeer bestond Marlou haar rol ook uit een specialisatie op het gebied van social media. Dit bestond met name uit het coördineren van de content, social strategy bepalen en samen met de agency de social advertising opzetten.

 

IMPACT

21985466_1575494235831799_1781717541513592832_n.jpg

In deze vier maanden heeft Marlou een paar gave productlanceringen mogen coördineren op digitaal gebied, waaronder de AxissFix Air. De grootste innovatie van Maxi-Cosi in de geschiedenis: het eerste autostoeltje met ingebouwde airbags. Daarnaast heeft ze de social strategy voor 2018 voor de Europese markten mogen bepalen. Hiervoor is het digital team afgereisd naar Cholet - vive la France - om dit aan de Zuid-Europese landen te presenteren.  Plus, ze heeft er een mooie nieuwe klus aan overgehouden: Marcom & Social ondersteuning bij het global team van Quinny. 

 

Meer weten over dit project?

IKONS_Profielfoto_LinkedIn_Marlou.png

Kom langs voor een kop koffie :)   

marlou@ikons.nl