QUARTERLY ROUNDUP: Q3

QUARTERLY ROUNDUP: Q3

Summer is over, truien komen weer uit de kast en rosé wordt ingewisseld voor herfstbokjes. Weer een kwartaal voorbij gevlogen. Recap time!

IKONS content academy

We are off! In september startten dan eindelijk de eerste trainees van onze IKONS Content Academy. Een mooie club van 6 ambitieuze junior content marketeers die het helemaal gaan maken. De afgelopen weken kregen ze al uitgebreide training in:

  • De basics van Content Marketing door Kim van Erp (oprichter van Bleksprüt en docent aan de communicatie-opleiding van HAN) en een les projectmanagement van onze eigen one-day-trainer Marrigje.

  • Alle ins & outs over social media marketing en advertising samengevat door social pro Evie.

  • Een pittig deel over organisatie- en klantonderzoek door Kim.

  • Michelle Merckx (Owner & Digital marketing specialist MM Branding & Business, en mede-eigenaar van Improve Your Health) leert ICA bij over website optimalisatie, SEO en SEA.

Inmiddels zijn onze trainees alweer een maand on the job. Benieuwd wie ze zijn? Check it out.

MARRIGJE @ PSV

Nog een dikke maand en dan loopt Marrigje’s opdracht bij PSV alweer af. Ze is onderdeel van de Marketing & Media-afdeling. samen met haar PSV-collega’s creëert ze online- en offline campagnes en draait verschillende projecten. Het doel: fans zo goed mogelijk informeren en enthousiasmeren, vooral voor kaartverkoop en de kidsclub. Met af en toe een wedstrijd tussendoor is het nog flink gas geven aankomende maand. Marrigje verveelt zich geen moment en een ding weet ze nu heel zeker: it’s never a dull moment in de voetbalwereld. Betekent overigens dat Marrigje in november ready is voor de nieuwe opdracht! Misschien iets voor jullie?

IMG_20190919_200352.jpg
IMG_20190827_094634.jpg

JANA @ HAN, BRO & FLEXEDITORS

Voor Jana was dit het kwartaal van afronden en bijna afronden. Voor Flexeditors was haar opdracht om een brandbook, fotografie én nieuwe website te ontwikkelen: check, check én check! Een van Jana’s hobby’s is fotograferen. Dus was het een mooie uitdaging om naast het eigenhandig samenstellen van het brandbook, de bijpassende foto’s te maken. Die daarna weer kunnen shinen op de nieuwe website én op de kersverse Instagram-pagina van Flexeditors. Stay tuned, want binnenkort delen we het totale resultaat!

Ook bij BRO rondde Jana haar project af. Ze leverde een prachtige landingpage op die De Hertogstraat in Nijmegen goed op de kaart zet. Jana werkte hiervoor niet alleen samen met BRO, maar ook met de ondernemers van De Hertogstraat, de redactie van IntoNijmegen en fotograaf Jurriaan Huting. De video’s en de foto’s geven een mooie inkijk in alle prachtige ondernemingen en brengen de verandering van de straat goed in beeld. Om trots op te zijn!

Last but not least, haar project bij HAN. Deze valt onder de categorie ‘’bijna afgerond’’. Op 9 & 10 oktober is het Go International Event waar Jana samen met haar HAN-collega’s de afgelopen tijd ontzettend hard naartoe heeft gewerkt. De nieuwe corporate huisstijl van de HAN is helemaal doorgevoerd in alle communicatiemiddelen van het event en de laatste puntjes worden op de spreekwoordelijke ‘’i’’ gezet. Over 3 weken is het knallen geblazen op het evenement en dan kijken we terug op een geslaagd project. Kortom, weer een druk kwartaal voor Jana waarbij ze langzaamaan begint te kijken naar de volgende uitdaging!

flex+1.jpg
flex+3.jpg
flex+2.jpg
hertog1.jpg
hertog+2.jpg
hertog+3.jpg

silvia @ tmc

Als marketing- en communicatiemanager bij TMC zoekt Silvia continu naar verbeterprojecten. Een belangrijke taak is om te zorgen dat marketing blijft bijdragen aan de organisatiedoelstellingen. Momenteel kampt TMC met de krapte op de arbeidsmarkt en de ‘war on talent’ vooral in de technologiesector. De website is hierbij een essentiële businesstool en moet ingericht zijn om conversie te realiseren. Naast het marketingplan en budget voor 2020, is Silvia daarom bezig om analytics te optimaliseren zodat TMC nog beter inzicht krijgt in de candidate journey.

Ondertussen is Silvia bijna twee jaar gedetacheerd bij TMC en zou zij het super vinden om een nieuwe uitdaging aan te gaan. Deze ervaren marcom-professional is een kei in branding, contentmarketing en storytelling. Interesse? Neem contact op!

marlou @ rosval & van der valk hotel eindhoven

Marlou verdeelde haar tijd de afgelopen maanden tussen Van der Valk Hotel Eindhoven, Rosval en IKONS. Druk, druk, druk. Bij Rosval voerden de grote projecten de boventoon: een nieuw brandbook (dat klaar is, yes!), een nieuwe website (bijna af - binnenkort de launch) en het creëren van nieuwe content in samenwerking met Supersky (waarvan ook de eerste foto's zijn opgeleverd). Dit betekent dat voor Marlou haar project erop zit. Echter is er nog genoeg te doen bij Rosval, o.a. het beursseizoen dat eraan komt. Gelukkig staat collega Sanne klaar om het stokje over te nemen, wat Marlou heel fijn vindt!

Bij Van der Valk Hotel Eindhoven was Marlou met van alles bezig, wat het mega dynamisch maakte. Van het coördineren van drukwerk voor de nieuwe gerenoveerde kamers (super mooi - check), tot het managen van een videoshoot voor een e-learning platform, het opzetten van de contentstrategie en de voorbereidingen voor de kerst. Ook dit project loopt op zijn einde. Dit betekent niet dat Marlou hoeft stil te zitten; een nieuw project staat alweer voor haar klaar. Vanaf 1 oktober gaat ze starten bij Van Gogh Museum Enterprises als Traffic Manager in het Brand en Licensing team. Super tof! Volgende Q-roundup meer hierover.

Image+from+iOS+%282%29.jpg
Image+from+iOS+%283%29.jpg
Image+from+iOS+%281%29.jpg

EVIE @ DOREL & IKONS

Evie was deze zomer vooral druk met haar project bij Dorel. Er stond een nieuwe collectie autostoelen en kinderwagens op de planning. Dat betekende voor Evie heel veel contentcreatie en het inregelen van activatiecampagnes met retailers. Daarnaast maakte ze een nieuw instoreplan voor de presentatie van Maxi-Cosi autostoelen in Nederland en België. Deze wordt as we speak geïmplementeerd. Inmiddels heeft ze haar project bij Dorel weer afgesloten en gaat ze zich de komende tijd focussen op de doorontwikkeling en dagelijkse werkzaamheden bij IKONS.

Dus nieuwsgierig naar wat we doen, samenwerken als opdrachtgever of ontdekken of IKONS misschien jouw volgende job move zou moeten zijn? She’s your girl. Daarnaast staat er voor Q4 weer een mooi nieuw social-mediaproject voor Evie op de planning: GLOW Eindhoven. Samen met het team van Eindhoven247 aan haar de taak om het event op de kaart te zetten via Insta & Facebook (volg ons, volg ons, volg ons 😉).

P.s. In de vorige Quarterly vertelde Evie over haar project als online campagne specialist bij Fontys. Ook die werkzaamheden zitten erop en het resultaat check je hier. De campagne is nu live, dus wij zijn erg benieuwd naar de resultaten.

IKONS_Office_Evie_1.jpg

sanne @ wonen limburg accent

Sanne haar workload in Q3 bestond uit de livegang van het nieuwe online platform van Wonen Limburg Accent en de verdere optimalisatie vanuit het MVP. De livegang in juli verliep soepel op enkele technische aspecten na. Met zero communicatiebudget heeft Sanne in samenwerking met verschillende partners toch een mooi bezoekersaantal weten te genereren.

Na de launch gingen ook de Google Ads campagnes online. Deze heeft Sanne samen met Social Elephant uitgewerkt om zo op te boksen tegen de grote spelers (Funda, Pararius) op de verhuurmarkt. Daardoor kreeg ze weer meer inzichten in de algoritmes van Google.

Om woningzoekenden nog actiever te ondersteunen werkte Sanne ook aan een woningetalage. Ze verzamelde en creëerde alle content die hiervoor nodig was: nieuwe plattegronden, content en foto’s van het hele woningbezit. In samenwerking met een architectuurfotograaf heeft ze deze grote klus helemaal uitgestippeld. Met deze etalage kunnen woningzoekenden interesse achterlaten op een bepaald type woning. Zodra er binnen een complex een woning vrijkomt krijgen de geïnteresseerden als eerste een optie. Handig!

WL+foto+Q3.jpg
foto3.jpg

FRIDAY ACADEMY 

Natuurlijk blijven we in ontwikkeling met onze inspirerende Friday Academies. Ook dit kwartaal weer enkele pareltjes:

  • Dutch Design Week: In deze academy nam Roy Das van Yellowhawk ons mee in de online campagnestrategie voor Dutch Design Week en vertelde hij hoe ze binnen 12 weken het voor elkaar hebben gebokst om een volledig nieuwe website te ontwerpen, te vullen met content van verschillende designers en te publiceren. Tip: full focus en gewoon doen!

  • Efteling: Forever-IKON Dide vertelde ons over haar rol als Online Video Coördinator bij Efteling. Een compleet nieuwe wereld ging voor ons open: van tandenpoetsen met Joki tot muzikale hoogstandjes op TikTok. She’s the best!

  • Grodan: Wie had gedacht dat steenwol en tomatenteelt zo boeiend kon zijn? Communications Manager Stefanie Wienhoven van Grodan nam ons mee in de PR-campagne rondom het innovatieve softwareplatform voor telers: e-Gro. "The more you know, the better you grow", wij zijn het hier helemaal mee eens.

  • Hutten: Op field trip bij familiebedrijf Hutten in Veghel. Want onze gastheer, Gijs van Wanrooij, is van mening dat je je eigen verhaal het beste in eigen huis kan vertellen. Zijn presentatie over marketingstrategie en experiences, inclusief Tour de Hutten, leverde ons een flinke berg inspiratie op.

IMG_20190913_151844.jpg
CR6A8087zw.jpg
Grodan.jpg

Wij blikken dus terug op een volle zomer en gaan met veel enthousiasme het laatste kwartaal van 2019 tegemoet!

IKONS