Quarterly Roundup Q3

Q3 2018 was zon, zonniger, het zonnigste. Dat betekent (helaas) niet dat wij achterover konden leunen. Hard werken. Meestal dan. Natuurlijk hebben wij genoeg zaterdagen en zondagen op een festival of het strand gespendeerd. En Erik heeft zowat elke camping in Nederland gezien tijdens de zonovergoten weekenden ;-) Maar helaas.. Het is weer voorbij. Het is weer tijd voor winterjassen, stampotten en het krabben van je autoruiten. Maar eerst een quick look back.

SILVIA @ TMC
Na de zomervakantie is Silvia meteen weer volop aan de slag gegaan bij TMC. Het is er eigenlijk nooit echt rustig. Er is altijd wel iets te regelen, op te pakken en uit te werken. Ondanks dat tachtig procent van communicatie online gebeurt, is het soms fijn om ook iets in handen te hebben, letterlijk. Daarom ontwikkelden ze een flyer voor de businesscellen die ze bij een gesprek met een opdrachtgever of kandidaat kunnen gebruiken en achterlaten. Een beknopt overzicht van het TMC verhaal aan de ene kant en een korte introductie van de businesscel aan de andere kant. Omdat het seizoen van bedrijvendagen en beurzen er weer aan komt bij universiteiten, wierp ze een kritische blik op het assortiment give-aways. Hoe kies je iets dat past bij je organisatie en in je budget én dat ook nog een beetje origineel is? En dan de ontwikkeling van de nieuwe website natuurlijk. Daar zijn ze vlak voor de vakantieperiode mee begonnen. En nee, hij is nog niet live. Design en techniek waren zo geregeld. Maar bij een internationale organisatie die zo in ontwikkeling is als TMC, komt er meer bij kijken, zoals het afstemmen van de content met de verschillende landen en het realiseren van vertalingen in zes talen. Kortom, Silvia is er nog niet klaar. Sterker nog: ze gaat de komende tijd de contentstratgie en –planning uitwerken en het marketingplan voor 2019 optellen.

MARIJE @ GREENHOUSE GROUP
Sponge Bob is er niets bij; Marije’s eerste week bij de Greenhouse Group. Marije is een spons. Veel info die ze gretig tot zich neemt om zo snel mogelijk on track te zijn. Slurpen en leren maar! Een Ligatus is niet het nieuwste model Volkswagen maar een online uiting. Maar hé, even inkomen hoort erbij ;). De puzzelstukjes vallen op zijn plek en het is een gaaf bedrijf met een leuk team om in te mogen werken. Er komen veel nieuwe (winter-) campagnes aan dus er is genoeg te doen. Hey ho, let’s go!

WhatsApp Image 2018-09-28 at 10.02.07.jpeg


ANIEK @ EHV365
De afgelopen maanden stonden in het teken van de campagne Another Citytrip, een mystery trip naar Eindhoven voor Vlaamse influencers met een personal touch. Wat deze campagne precies inhoudt, lees je hier. Nu Another Citytrip zo goed als afgelopen is, gaat Aniek + team meteen weer door met het volgende project. Een van de belangrijkste weken voor Eindhoven gaat bijna van start: de Dutch Design Week. Een week vol design, innovatie en techniek wat zich afspeelt in de hele stad. Ook op thisiseindhoven.com wordt daar veel aandacht aan besteed door middel van artikelen maar ook met leuke content op social media. Over 3 weken is het al zover, dus geen tijd te verliezen!

Image from iOS.jpg

MARLOU @ QUINNY
In september was Marlou met haar Quinny team present op een van de grootste Juvenile beurzen ter wereld: Kind & Jugend in Köln. Samen met alle andere Dorel Juvenile merken stonden ze op een grote - zeer mooie - stand om alle nieuwe producten te presenteren aan sales teams en retailers. Een flinke voorbereiding ging hier aan vooraf: hoe komt het design eruit te zien van de stand, wat gaat de standcrew dragen om het merk juist te representeren, hoe creëren we een interactief momentje met de bezoekers en ga zo maar door. Maar al deze voorbereidingen hebben zijn vruchten afgeworpen. We hebben vier geslaagde dagen gehad, met heel veel enthousiaste reacties op onze nieuwe kinderwagens en op de toffe Instagram booth die nog toffere GIFjes maakte. Op naar de laatste maanden bij Quinny en tevens de final countdown: de productlancering in oktober!

WhatsApp Image 2018-09-20 at 20.22.40.jpeg

EVIE @ DOREL JUVENILE
In de voetsporen van Marlou verdiepte Evie zich deze zomer in de wereld van ouders, baby’s, kinderwagens en autostoeltjes. Ze was super busy met alle digital voorbereidingen voor de nieuwe collecties van Maxi-Cosi en Quinny die in oktober gelaunched worden in Nederland. Social campaigns, web/e-commerce, influencer marketing, SEA… all part of the game. Een leuk primeurtje van afgelopen week was de eerste Maxi-Cosi Facebook livestream die werd verzorgd door onze bro’s Supersky. Hierin konden ouders real-time vragen stellen aan de Global Product Manager van Maxi-Cosi. Hieronder een exclusieve behind-the-scenes ;-). Maar time flies, want het einde van haar project is alweer inzicht. De komende weken staan in het teken van de launches, afronden en dan… op naar een heel tof nieuw project. To be continued!

FB Live @ Dorel Juvenile MC.png

WORK HARD PLAY HARD

Tijdens deze drukke zomerweken was er natuurlijk ook af en toe tijd voor ontspanning (lees: hapje, drankje, dansje). Aniek, Evie, Silvia & Marlou vonden het wel weer eens tijd voor een gezellig avondje Eindhoven. We houden het bij de foto's…

WhatsApp Image 2018-08-31 at 20.04.37.jpeg
IMG_0163.JPG
IMG_0165.JPG

NEWBIE MARRIGJE

En… We hebben nog een leuk nieuwtje! Naast Marije is deze week weer een nieuwe IKON gestart: Marrigje. Ze is afgelopen maandag gelijk bij opdrachtgever Janssen & Janssen aan de slag gegaan en zal hier vrijdag meer over vertellen in haar eerste blog. En natuurlijk ook over zichzelf :)

WhatsApp Image 2018-10-01 at 17.54.27.jpeg