QUARTERLY ROUNDUP: Q2

QUARTERLY ROUNDUP: Q2

In het tweede kwartaal van 2019 waren wij druk met de opstart van IKONS Content Academy, het beter leren begrijpen van Millennials, heel veel nieuwe projecten en het uitzwaaien van Aniek. Maar er gebeurde nog veel meer. Benieuwd? Lees hieronder snel verder.

SANNE @ WONEN LIMBURG ACCENT

Niet-meer-zo-newbie Sanne startte in Q2 haar eerste project bij Wonen Limburg Accent: een commerciële verhuurder met het hart van een corporatie dat haar plekje in de dominantie verhuurmarkt nog moet bemachtigen. In het afgelopen kwartaal heeft zij zich gefocust op online marketing en projectmanagement. Het hoofdproject: een nieuw online platform. Daarvoor werkte Sanne samen met het externe bureau Social Elephant. Zij ondersteunen Wonen Limburg Accent met SEO, SEA en het creëren van de contentstructuur. Deze voor Sanne nieuwe specialistische kennis op online marketinggebied, is een interessante verdieping voor haar als echte generalist. In juli gaat het nieuwe platform live! Laat die online marketing rapportages maar komen.

Sanne3.jpg

MARLOU @ ROSVAL & VAN DER VALK

Twee nieuwe projecten stonden er afgelopen kwartaal voor Marlou op de planning. Ze is in april gestart bij Rosval; zij produceren grootkeukens voor de topgastronomie in de horeca. Denk aan sterrenzaken, hotels, patisserieën en strandtenten. En dat allemaal op maat, naar de wensen van de chef. Voor Rosval werkt Marlou aan de rebranding; een nieuwe huisstijl in samenwerking met Supersky. Daarnaast ligt de focus van haar project op contentstrategie en -creatie (video’s en fotografie) en - niet geheel onbelangrijk - een gloednieuwe website die eraan komt. Super tof! Naast Rosval startte Marlou afgelopen week bij Van der Valk Eindhoven om de marketingafdeling te ondersteunen. Deels pakt ze hier de lopende activiteiten op, zowel offline als online. De overige uren steekt ze in het vastleggen van de brand identity, tone of voice en het uitwerken van de contentstrategie voor social. Ook was Marlou het afgelopen kwartaal druk in de weer met de marketing en recruitment van IKONS Content Academy, maar daar vertelt Erik graag meer over.

DSC_0767.jpg
59901933_2313698402013879_4996403685287264256_o.jpg
WhatsApp+Image+2019-07-05+at+09.30.05.jpg

ERIK @ IKONS CONTENT ACADEMY

Dit kwartaal presenteerden wij onze IKONS Content Academy. Het traineeship dat in 15 maanden fresh new graduates tot hands-on junior content marketeers opleidt. Vanaf 1 september gaat de eerste “klas” van IKONS Content Academy van start. Erik is samen met Marlou en Marrigje nog druk in de weer met een selectie maken van de trainees uit de vele aanmeldingen, afgestudeerden van de studies Communication & Multimedia Design, Communicatie, Commerciële Economie en International Lifestyle Studies. Het traineeship is opgezet met professionals van de Hogeschool Arnhem en Nijmegen. Na de eerste drie maanden worden de nieuwe content marketeers ingezet bij opdrachtgevers van IKONS.

Header01_Ikons_1200x628.jpg

EVIE @ DOREL & FONTYS

Niet één, maar twee nieuwe projecten voor Evie afgelopen kwartaal. Ze startte weer in haar oude vertrouwde team bij Dorel. Deze keer in de rol van Trade Marketing & Communications Specialist. Daarmee draagt ze bij aan een perfecte presentatie van merken als Maxi-Cosi, Quinny en Tiny Love bij e-tailers en retailers in de Benelux en Scandinavië. Wat dat betekent? Aan de slag met e-commerce, instore branding, online (co-)marketing campagnes en heel veel product launches. Never a dull moment! Daarnaast begon ze als campagne specialist bij Fontys. Van baby’s naar pubers dus. In korte tijd creëerde Evie samen met het team een interactieve game, hero video, social assets en landing page om middelbare scholieren en MBO’ers te laten kennismaken met het leraarschap. Hieronder een sneak peek van de shoot. De campagne wordt geactiveerd vanaf september, dus binnenkort meer daarover!

Evie1.jpg
Evie2.jpg
IKONS Quarterly - Fontys shoot

MARRIGJE @ DE MAASTOREN & PSV

Marrigje rondde eind mei haar project bij Deloitte met succes af. Ze kijkt terug op een mooie periode waar ze de ins and outs van Deloitte van dichtbij heeft mogen meemaken en waar ze samen met het team aan toffe projecten werkte. Een van de opdrachten was het maken van Deloitte Matters, het interne corporate magazine, waarvoor ze onder andere een fotoreeks coördineerde die nu wordt gebruikt voor een ander groot extern project van Deloitte. Couldn’t be more proud and had a lot of fun in Rotterdam.

Vervolgens mocht ze meteen door naar de volgende opdracht: PSV Eindhoven. Zij waren op zoek naar tijdelijke marketing ondersteuning en Marrigje en het team bleken een match. Vanaf begin juni is het Philips Stadion in Eindhoven haar werkplek en ze heeft nog geen moment stil gezeten. Werken in het hol van de eredivisie met een kijkje achter de schermen bij een van de beste voetbalclubs van Nederland is mega interessant en het uitzicht op het grote groene veld blijft indrukwekkend. Kortom, werken als marketeer bij PSV is te gek.

Marrigje+-Deloitte.jpg
PSV.jpg

SILVIA @ TMC

Silvia bleef ook in Q2 trouw aan TMC waar ze gewoon doet wat een marketing- en communicatieprofessional moet doen: zorgen dat het bedrijf zichtbaar en herkenbaar blijft. Het belangrijkste instrument voor TMC is inbound marketing op basis van alle persoonlijke verhalen van hun Employeneurs. Hiervoor verzint Silvia steeds weer passende en actuele thema’s om aan te sluiten op de markt. Zo introduceerde ze afgelopen kwartaal ‘TMC Femme | Women in tech’ met inspirerende verhalen van vrouwelijke Employeneurs en interviews met leading ladies in de sector. En ook al lijkt het nog ver weg, na de zomer begint ze daar toch echt weer met de plannen voor volgend jaar. TMC viert dan zijn 20-jarig bestaan, dus dat vraagt om een passende planning en contentstrategie.

IKONS_2019011.jpg

JANA @ HAN, BRO & FLEXEDITORS

Ook Jana had het druk. Ze ruilde haar bureau bij IKONS Nijmegen in voor projecten bij BRO, Flexeditors en sinds een paar weken ook de HAN. Natuurlijk zet ze zich ook nog steeds in voor IKONS Nijmegen waar ze de afgelopen maanden weer om de tafel ging met heel veel bedrijven uit de regio.

Voor Flexeditors heeft Jana haar persoonlijke skills kunnen inzetten. Zo heeft ze de nieuwe website van Flexeditors gevuld met foto’s made by… herself! Ze was verantwoordelijk voor de total package: van concept, tot shoot naar post-productie en activatie. Neem een kijkje op het Instagram kanaal of de website van Flexeditors voor het resultaat! 

De komende tijd gaat Jana hard aan de slag voor de HAN. Zij hebben net een nieuwe huisstijl en brand voice gekregen. Voor de afdeling International Relations gaat ze communicatiemiddelen ontwikkelen in stijl met deze veranderingen. Ook stort ze zich op event management. More soon!

IKONS_2019017.jpg
BRO.jpg

FRIDAY ACADEMY 

Natuurlijk blijven we in ontwikkeling met onze inspirerende Friday Academies. Ook dit kwartaal weer enkele pareltjes:

  • Koning Toto: Wij waren super benieuwd hoe reclamebureau TBWA\NEBOKO toch iedere keer weer zulke creatieve en succesvolle campagnes ontwikkelt. Daarom nam Tom Kelder ons mee in een van hun success stories: Koning Toto.

  • The Garage: Annemarije heeft ons alle ins en outs over haar IKONS project bij Deloitte verteld. Een creatieve hub voor bedrijven waarvoor zij een groot PR-plan opzette voor de launch.

  • Workshop Millennials: Een supergave training in Amsterdam bij Motivaction. Ester en Sanne vertelden ons over het boeien en binden van millennials. Zij doen waardevol waarden- en leefstijlonderzoek: Mentality. Natuurlijk deden wij ook deze test. Blijkt dat wij allemaal Kosmopolieten en Post-moderne Hedonisten zijn. Nieuwsgierig wat jij bent? Doe dan ook de Mentality-test.

  • Factor Tachtig: Jeroen van IJzendoorn, merkmaker bij Factor Tachtig, was te gast en legde ons haarfijn uit hoe je aan de hand van menselijke drijfveren de merkvoorkeur van jouw doelgroep kunt beïnvloeden. Meer daarover lees je hier.

Ontwerp+zonder+titel.jpg
Mentality+3.jpg
Jeroen1.jpg

AFSCHEID ANIEK

Niet alles was leuk, want we moesten dit kwartaal ook afscheid nemen van onze Aniek. Eindhoven365 wilde haar heel graag op vaste basis toevoegen aan het team. En dat snappen wij wel. Ze gaat verder met haar rol als Social Media & Influencer Marketeer, een specialisatie die helemaal in haar straatje past. Met een dubbel gevoel namen we afscheid, maar bij IKONS is uit het oog, zeker niet uit het hart. En uhhh Aniek… oud-collega's mogen altijd aanhaken bij onze borrel. Je weet toch.

Afscheid+Aniek.jpg


Een vol Q2 dus en weer heel veel mooie plannen voor Q3 in het vooruitzicht. Ciao for now!

IKONS