QUARTERLY ROUNDUP: Q1

QUARTERLY ROUNDUP: Q1

Het eerste kwartaal van 2019 stond voor IKONS in het teken van o.a. nieuwe collega Sanne, de eerste zonnestralen, heel veel toffe Friday Academy sessies, oude projecten afronden en nieuwe projecten starten, de officiële opening in Nijmegen en stylingadvies van onze eigen Aniek. Maar dit is lang niet alles, de rest hebben we hieronder voor je uitgetikt:

NEWBIE: SANNE

Sanne’s voorstelrondje gemist? Check deze dan eerst, leer je haar alvast een beetje kennen. 
De maanden februari en maart stonden voor Sanne in het teken van onboarden bij IKONS. Interne projecten oppakken om de IKONS-feeling te krijgen, maar ook een wandeling of een theetje met een collega en de borrels op de vrijdagmiddag vielen hieronder. Dit zorgde ervoor dat ze goed kennis kon maken met de andere IKONS en hun projecten. Vanaf april mag ze zelf aan de slag bij haar oude werkgever waar het na haar studie ooit begon: Wonen Limburg in Roermond. Voor Wonen Limburg Accent gaat zij aan de slag met contentmarketing en ondersteuning bieden bij het opzetten van een online verhuurplatform voor huurwoningen in het middensegment. Zin in!

Afbeelding1.jpg
IMG_2486.jpg
fhg.jpg

EVIE & MARLOU @ ARRIVA LIMBURG

Voor het gemak pakken we Marlou en Evie nog een keertje samen. Het afgelopen kwartaal waren ze nog steeds onafscheidelijk: samen hebben zij mee gedraaid in het marketingteam van Arriva Limburg. Ze hebben mooie campagnes mogen opzetten, waaronder de carnavalscampagne met Beppie Kraft. Dit was zeker een hoogtepuntje voor deze twee Brabantse en Limburgse carnavalsvierders. Hier kan je (en wij) nog even nagenieten van de Vasteloavend video’s. Halverwege maart mochten ze het stokje weer overdragen, maar niet zonder een gepaste lunch op het het mooiste stukje van Maastricht: het Vrijthof. Vanaf april staan er weer nieuwe projecten op het programma, deze keer wel apart van elkaar, maar daar vertellen we binnenkort meer over.

50058460_392696784628595_4443954411052973592_n.jpg
54513037_796377504074368_7057698316289711238_n.jpg

SILVIA @ TMC

Silvia is nog steeds druk bij TMC. Daar is inmiddels een interne collega Marketing & Communicatie inkomen versterken. Deze collega neemt vooral de operationele werkzaamheden voor haar rekening. Zo heeft Silvia meer tijd voor de projectmatige vraagstukken. Omdat TMC een internationaal groeiende en veranderende organisatie is, vraagt dit een andere benadering voor de marketingactiviteiten. Hiervoor gaat Silvia de komende tijd een strategisch plan uitwerken. Dit doet ze samen met Marlou die door haar eerdere opdracht de TMC organisatie ook goed kent. 

IKONS_2019013.jpg

ANIEK @ EHV365

De afgelopen maanden stonden voor Aniek in het teken van nieuwe strategieën en campagnes bedenken voor haar nieuwe rol als social media & influencer marketeer bij Eindhoven365. Maar afgelopen week stond vooral in het teken van de Influencer Marketing Awards in Londen. Genomineerd voor 2 awards in de categorieën “Best Travel” en “Most Creative Influencer Campagne”, reisde Aniek samen met het team van de campagne AnOther Citytrip af naar Londen om aanwezig te zijn bij de uitreiking. De uitslag? 2 out of 2!!! Beide prijzen werden in de wacht gesleept en Q1 werd goed afgesloten ;-) Lees hier de volledige trip van Aniek naar Londen!

WhatsApp+Image+2019-03-29+at+10.57.33.jpg
WhatsApp+Image+2019-03-29+at+10.57.31.jpg
WhatsApp+Imagffe+2019-03-29+at+10.57.33.jpg

JANA @ NIMMA

Vijf maanden geleden begon het IKONS-avontuur in Nijmegen voor Jana. Het officiële startschot van locatie Nijmegen was onze ‘’launch party’’. Alle IKONS waren die dag in Nijmegen te vinden waar van alles op de planning stond. De dag begon met een rondleiding en presentatie bij Doornroosje, toch wel een groot icoon van de stad. Na deze inspirerende ochtend, waar we zelfs backstage hebben rondgelopen, stond de volgende rondleiding alweer op ons te wachten: StartUp Nijmegen. De hele bups ging kijken hoe StartUp er van binnen uitziet en we probeerden meteen uit hoe het daar ‘’werkt’’. Om onze traditionele vrijdagmiddagborrel voort te zetten regelde Jana een wijnproeverij bij Pinot. Hier proefden wij een heerlijke selectie van wijnen uit de buurt (zie hieronder het gezellige kiekje). Nadat de dorst gelest was begonnen de magen te knorren. Op naar De Firma, waar we een heerlijk shared dinner gehad hebben. Een fantastische dag om deze grote stap te vieren!

Verder stonden in Nijmegen vooral veel gesprekken op de planning. Dit waren gesprekken met toekomstige opdrachtgevers, toekomstige IKONS, maar ook gewone kennismakingsgesprekken. Highlights genoeg, maar als rasechte Limburger is er een highlight wat er voor Jana toch wel uitspringt: figureren in de Arriva carnavalsvideo. Voor hun project bij Arriva hebben Marlou en Evie een carnavalscampagne opgezet: Starring the real Beppie Kraft!! Voor mensen die Beppie niet kennen (schaam je eerst diep), ze is dé carnavalskoningin voor Limburgers. Zeg maar, de André Hazes van Limburg. Heb jij Jana al gespot in de clip? Zo niet, kijk dan gewoon nog een keer de video hier.

Nu dit allemaal achter de spreekwoordelijke rug is, is Jana klaar voor een volgende uitdaging. Natuurlijk blijft Nijmegen nog een onderdeel van haar takenpakket, maar daarnaast staat ze open voor een leuke uitdaging. Er zijn al gesprekken geweest dus wie weet waar Jana straks de slingers ophangt! Ze heeft er in ieder geval ontzettend veel zin in.

IMG_2266.jpg


MARRIGJE @ DELOITTE

Aan het bakkie in Rotterdam: Marrigje heeft haar eerste opdracht afgesloten bij J&J en mocht meteen door naar haar nieuwe. Met het prachtige uitzicht vanaf de Maastoren Rotterdam in, wat zij een prachtige stad noemt, is ze opgenomen in het Corporate Brand and Communications team bij Deloitte. Daar ondersteunt ze het communicatieteam in het redactiewerk en heeft ze verantwoordelijkheden in verscheidene projecten, zowel intern als extern bij het Brand Value Team. Exciting stuff!

IMG_20190314_164200.jpg


FRIDAY ACADEMY

Ook hadden we een aantal toffe sprekers in onze Friday Academy het eerste kwartaal van 2019.

  • Edwin Vlems is inbound marketing specialist zowel bij zijn parttime werkgever MCB als voor B2B-bedrijven. Hij was te gast in onze Friday Academy om ons alle ins and outs te geven over inbound marketing. Super interessant!

  • Rutger Schönberger van mediamonitoring agency Clipit dook met ons in de wereld van mediamonitoring. Wat wordt er over je merk gezegd? Hoe interpreteer je dit? En wat levert het op, qua PR-waarde? Toffe inzichten die we zeker mee kunnen nemen naar onze opdrachtgevers.

  • De pandaman van Bamigo Underwear kent iedereen, maar niet het hele marketingverhaal en idee daarachter. Wij waren benieuwd en hadden het geluk dat Jan Willem van Drunen, Marketing en Brand Manager van Bamigo dit inspirerende verhaal graag met ons wilde delen. Silvia en Sanne schreven er zelfs een blog over. Read it!

  • Joris van der Waart, Business Director bij Studio LAUDA, trakteerde ons op een energieke presentatie bomvol inspirerende voorbeelden van merken die zich met succes authentiek en betekenisvol profileren.

  • Aniek heeft een opleiding tot styliste gevolgd en dat kan je ook wel zien. Iedere vrijdag kijken wij jaloers naar haar perfecte kledingcombi’s. Maar bij IKONS is het motto: sharing is caring. Dus Aniek heeft ons gelukkig al haar geheime stylingtips verklapt.

IMG_2441.jpg
54447366_148250002876579_3447010074059328655_n%2B%25281%2529.jpg

NEW COLLAB - DW x IKONS x VICTORIA: EAT & MEET

Een van de toffe projecten die we naast onze opdrachten hebben opgestart, en vooral alle credits to Evie, is een samenwerking met Digital Wednesday. Bij de organisatie lag de vraag hoe het netwerken tijdens dit event beter gestimuleerd kon worden. Voor ons was dit een inkoppertje: eten verbindt! Dus is Evie op zoek gegaan naar een gezellig restaurant in de buurt van IGLUU waar men voorafgaand aan het event lekker en gezellig samen een hapje en drankje kan doen, voordat de inspiratiesessie start. Dit werd uiteindelijk Victoria en we kunnen met gepaste trots zeggen dat de eerste drie edities een succes waren: het netwerken heeft een boost gekregen, het eten is lekker en er hangt een gezellige vibe.

51538352_2036234563336585_3210418406570328064_o.jpg
51274349_2036234556669919_3109933536396705792_o.jpg
50970772_2036234553336586_8310484877053001728_o.jpg

En… zoals je waarschijnlijk al gezien had: onze photobase heeft een upgrade gekregen. Onze nieuwe kiekjes, made by Supersky, vind je overal terug op de website en op onze socials.

Zo staan we er weer fris op, helemaal klaar voor de lente en de nieuwe projecten!

Cheers,
IKONS