Quarterly Roundup Q4

SILVIA @ TMC

De laatste weken stonden voor Silvia in het teken van de laatste loodjes. Voordat we het nieuwe jaar inknallen, moest Silvia bij TMC nog even knallen om de nieuwe versie van de website van TMC af te krijgen. Los van het coördineren en controleren van de technische aanpassingen, moesten er ruim 120 pagina’s in vijf talen vertaald en handmatig gepubliceerd worden. Daar kwam echter ook nog even de promotie van de deelname van een TMC project aan GLOW Light Festival Eindhoven tussendoor. Waarvoor Silvia samen met Supersky een teaser en aftermovie liet maken. De week voor Kerst is de nieuwe versie live: check it out! Maar zo’n website is een doorlopend project waarin je continu aan het updaten en finetunen bent. Dus in het eerste kwartaal van het nieuwe jaar zal Silvia daar zeker nog vervolgprojecten voor oppakken. Ondertussen zijn de budgetten voor 2019 vastgesteld en gaat Silvia de komende weken met de business cellen de plannen voor 2019 verder uitwerken. Dat doet ze inmiddels samen met een TMC-collega. Een van de laatste dingen die ze voor haar welverdiende kerstvakantie nog afrondde, was de TMC eindejaarswens.

TMC Eindhoven

EVIE & MARLOU

We voegen Evie & Marlou voor het gemak even samen, want het afgelopen kwartaal was voor hen twee niet heel verschillend. De overlappende activiteiten en gebeurtenissen op een rijtje:

  1. Afscheid genomen bij Dorel Juvenile - Evie bij het Benescan team, Marlou bij het Quinny team

  2. Begonnen als Regio Marketeer bij Arriva Limburg - samen vangen ze een 40-urige zwangerschapsvervanging op

  3. 50% van de tijd verantwoordelijk voor IKONS Eindhoven - Vanaf Q3 hebben Evie en Marlou er een rol bijgekregen: Team Lead & Account. Dit houdt in dat ze deels verantwoordelijk zijn voor de operatie in Eindhoven (sales, field, recruitment, HRM etc) en ook voor de branding & marketing van IKONS zelf.

Arrive Limburg regio marketing

ANIEK @ EHV365

Nu het jaar bijna voorbij is maken we ons zelf weer klaar voor een happy nieuw jaar! Bij Eindhoven365 betekent dat content maken voor tijdens de feestdagen, brainstormen over projecten voor 2019, trainingen en heel veel gezellige kerstborrels en etentjes. En omdat Aniek nog een halfjaartje mag blijven bij EHV365 en zichzelf ook nog even IKON mag noemen, is haar boodschap alvast: CHEERS, op een fijn jaar!

EHV365 Eindhoven 365 influencer marketing

JANA @ NEW BUSINESS

Jana heeft zich gericht, en zal zich in 2019 ook richten, op iets onwijs spannends. We gaan er nog niet te veel over zeggen, maar we kunnen wel al verklappen dat het BIG wordt. De eerste weken waren voor Jana vooral op gang komen en IKONS beter leren kennen. Zoveel mogelijk informatie opzuigen en ergens in de hersenpartij opslaan. Nu dat een beetje vorm heeft gekregen zijn Erik en Jana vooral heel druk met netwerken. Dit gaat tot nu toe heel goed. We hebben al veel afspraken gehad en de kerstborrels komen er ook aan, het uitgelezen moment om nog meer te netwerken. Ook zullen we in 2019 een intern feestje vieren, maar ook hierover kunnen we nog niet te veel verklappen. 

Eigenlijk is nog veel geheim en vooral spannend, maar we beloven dat het echt een spetter wordt! 

Nog heel even op de nagels bijten dus en koop een extra flesje champagne voor na de feestdagen ;)

IKONS Nijmegen

ANNE @ MC DONALDS EHV

Afgelopen kwartaal begon Anne zowel bij IKONS als bij opdrachtgever McDonald’s Eindhoven. Natuurlijk is dat best even spannend, aan de slag bij twee nieuwe werkgevers. Toch voelde zij zich gelijk als een vis in het water, mede dankzij de warme ontvangst bij zowel IKONS als McDonald’s. 

Bij McDonald’s Eindhoven is haar hoofdtaak het opzetten en onderhouden van de social media kanalen. Hierbij ligt de nadruk van werving van nieuw personeel, aangezien daar een grote uitdaging ligt. Hierdoor verdiept Anne zich niet alleen in alle ins & outs van social media, maar ook in de wereld van generatie Z. Gelukkig heeft zij inspiratie genoeg aan de teams van de drie McDonald’s restaurants, waar veel jongeren werken die super enthousiast zijn over het gebruik van social media door McDonald’s. Ze zijn dan ook super eager om content te maken en mee te helpen om likes te verzamelen. In de restaurants is uiteindelijk waar alles gebeurt, niet voor niets laat Anne haar bureau af en toe even voor wat het is en loopt de McDonald’s aan de Markt, Demer of Noord-Brabantlaan in. Zeker na het Kerstdiner en Kerstcrewfeest kent Anne inmiddels veel collega’s vanuit alle drie de restaurants. Kortom; een super afwisselende functie in een gedreven en veelzijdige organisatie. 

McDonald's Eindhoven social media marketing
McDonald's Eindhoven social media marketing

MARRIGJE @ JANSSEN & JANSSEN

Marrigje is in oktober gestart bij haar eerste opdracht als IKON. Ze is in de wondere wereld van incasso en gerechtsdeurwaarders gestapt en vervangt de communicatie adviseur tijdens haar zwangerschapsverlof. Evenementen mee-organiseren, het creëren en coördineren van interne- en externe communicatie behoren tot de dagelijkse werkzaamheden. Daarnaast lag er de vraag hoe onder andere de communicatie en de samenwerking tussen afdelingen aanzienlijk verbeterd kunnen worden. Hoe creëren we een rode draad in alles wat we doen, organisatie breed (lees hier meer over het project)? Een strategische vraag waar afgelopen weken tussen afdelingen goed over is gebrainstormd en gediscussieerd. Momenteel ligt het ‘masterplan’ ter discussie bij anderen, dus het is even spannend wat daar uitkomt. Januari 2019 staat in het teken om langzaamaan de eerste stappen te zetten. Tipje van de sluier? Vernieuwend, gedurfder, interessanter en doelgerichter! 

MARRIGJE @ AVANS

Met de Open Dag op 2 februari 2019 in het vizier is Marrigje gevraagd om de afdeling Marketing & Communicatie op AVANS Academie voor Engineering & IT te ondersteunen in de organisatie. Met in totaal twee maanden moet de nieuwe strategie die de academie voor ogen heeft vertaald worden in een strategisch en concreet uitgewerkt plan. Wat is het idee? Wat is de strategie? Wat hebben ze al? Wat willen ze? Hoe kunnen we de strategie handen en voeten geven? Met een overload aan wensen, ideeën en informatie is het de kunst om het te faseren. Dat is binnen no-time gelukt. Focus en het doel voor ogen houden is key. In samenwerking met Vormgenoten en Supersky worden de ideeën in een vorm gegoten en stormen ze af op een prachtige open dag. Momenteel zitten ze midden in de conceptfase en gaan vanaf het nieuwe jaar over naar de realisatiefase waar concrete dingen uit de printer gaan uitrollen!

Avans Hogeschool Breda Project Management


FRIDAY ACADEMY

Het afgelopen kwartaal heeft onze Friday Academy niet alleen in de GasFab plaatsgevonden. Onze “schoolreisjes” op een rijtje:

1. We hebben een bezoekje mogen brengen aan het Van Gogh museum waar Anja (ex-IKONS) ons vertelde over de branding van het museum en ons super gave campagnes liet zien. Daarnaast hadden we geluk dat Anja en Erik super fans zijn van Van Gogh, dus hadden we een rondleiding+ in het museum. Heel cool!

2. Een social refreshment training op het kantoor van Happy Idiots. We zijn in het advertentie-account van Facebook gedoken, om weer even helemaal geüpdatet te worden over de nieuwste social advertising ontwikkelingen.

Naast externe sessies hadden we ook op de GasFab interessante vrijdagmiddagen:

1. Onze investeerder en tevens Founder & President van TMC, Thijs Manders kwam op bezoek. Hij vertelde over het ontstaan van het Werkondernemerschap model en wat het precies inhoudt. Erg inspirerend!

2. Tijdens onze Quarterly kreeg iedere IKON een boek over het onderwerp waar zij zich in wil ontwikkelen. Nadat de cadeautjes/boeken uitgepakt waren, werd er meteen een uitwisselingschema opgesteld. Sharing is caring ;-)

Van Gogh Museum Marketing
Storytelling Branding Marketing boeken

NEXT

De komende weken gaan we de website voorzien van wat nieuwe kiekjes. Samen met Supersky zijn we een dag in Eindhoven op pad gegaan om van iedereen nieuwe plaatjes te schieten. Het resultaat volgt, maar de eerste selectie op het beeldscherm zag er gaaf uit. Hieronder alvast een sneak peek:

IKONS Eindhoven Nijmegen

En… 2019 begint voor ons een nieuw hoofdstuk. Wat precies? Dat houden we nog even voor ons. Heel eventjes, dus houd onze kanalen goed in de gaten!