DE HUTTEN EXPERIENCE

De hutten experience

Onze Friday Academy is niet altijd op ons eigen kantoor. Deze keer gingen we op field trip bij familiebedrijf Hutten in Veghel. Want onze gastheer, Gijs van Wanrooij, is van mening dat je je eigen verhaal het beste in eigen huis kan vertellen. Zijn presentatie over marketingstrategie en experiences, inclusief Tour de Hutten, leverde ons een flinke berg inspiratie op.

DE BESTE, DE LEUKSTE EN DE GELUKKIGSTE

De missie van Hutten is de beste, de leukste en de gelukkigste zijn. Wat betekent dat ze de beste producten willen serveren, de leukste werkgever willen zijn en de gelukkigste samenwerkers - ofwel medewerkers - in huis hebben. 

WhatsApp+Image+2019-07-05+at+16.03.29.jpg

Als je de beste wilt zijn, ook op het gebied van marketing, dan moet je als marketingafdeling zorgen dat je geïnspireerd blijft. Bij Hutten halen ze die inspiratie op bij andere bedrijven en events, maar ook door de ontwikkeling van steden en de food market op de voet te volgen. Alleen dan creëer je de beste belevingen voor je klanten.

EXTERN WINNEN IS INTERN BEGINNEN

Maar wat wij nou zou leuk vonden… Bij Hutten begint die beleving al op de werkvloer. Daarom gaf Gijs ons een tour door het hoofdkantoor van Hutten. Een knap staaltje experience marketing op zichzelf. Dit is wat we zagen:

  • De beleving start zodra je je auto parkeert. Even lijkt het alsof je per ongeluk bij de Efteling bent uitgestapt, maar dan blijkt dat ze speciaal voor jou een passend muziekje hebben opgezet. Regent het? Geen probleem, er hangt al een paraplu voor je klaar. 

  • Bij binnenkomst word je hartelijk ontvangen door de gastvrouw en kun je letterlijk een kijkje nemen in de keuken van Hutten. Door de enorme glazen wand zie je de keukenbrigade die flink in de weer is. Impressive!

  • Hutten kruipt bij een aanbesteding helemaal in de huid van een bedrijf. En dat blijkt. Voor nieuwe opdrachtgever PSV toverden ze een volledig kantoor om tot het Philips Stadion, om zo alvast in ‘the feeling’ te komen. Het volledige plan voor de aanbesteding is dan ook uitgewerkt in deze ruimte.

  • Ken je dat gevoel dat je een knop ziet maar niet weet wat er gebeurt wanneer je erop drukt? Die knop zagen wij dus ook. Dit is de trots spot! De knop waar je op drukt wanneer er een mooi doel bereikt is. Op iedere afdeling gaat een toeter af en iedereen komt luisteren naar wat jij hebt bereikt. Celebrate goals together. Drie keer gokken wat wij deden?

  • Natuurlijk wordt de lunch en het diner goed verzorgd bij Hutten. Want wat zou een food-bedrijf zijn zonder een goede personeelskantine? Iedere samenwerker kan zijn broodtrommeltje dus thuislaten. Lucky them!

  • Vanuit het oude kantoor loop je naar een verbouwde opslagruimte waar het Business Development & Marketing team werkt. Een inspirerende omgeving waar je continu geprikkeld wordt door alles wat je ziet en waar je samen met opdrachtgevers het creatieve proces in gaat. 

  • Bij Hutten zijn ze net als wij niet vies van een borrel op vrijdagmiddag. Geheel in stijl, in het oud-bruine Hutten café luiden we ons weekend in. Cheers! 

new.jpg

Tot zover ons tour report. Het was een fantastisch kijkje in de keuken van Hutten. Letterlijk, in dit geval ;-)

Gijs en collega’s, bedankt voor jullie gastvrijheid!

Sanne