#AnOtherCitytrip

In het weekend van 7, 8 en 9 september was het zover: de campagne AnOther Citytrip ging van start! Een mystery city trip georganiseerd door Eindhoven365. De afgelopen 3 maanden is Aniek samen met het team van AnOther Citytrip aan de slag gegaan om er een onvergetelijk weekend van te maken. Maar wat houdt z’n campagne in en wat komt er allemaal bij kijken? Let’s explain!

Na AnOther Citytrip 1.0 en 2.0 was het nu tijd voor versie 3, maar dan wel gestoken in een geheel nieuw jasje. Dit jaar hebben we ons gericht op Vlaamse influencers met een Belgische achterban. De influencers hebben ‘ja’ gezegd tegen een mystery citytrip van 48 uur. Ze kregen pas op dag van vertrek in Antwerpen te horen dat ze naar Eindhoven gingen, hoe spannend?! Het hele weekend stond in het teken van persoonlijke aandacht en dat is nog een understatement. Want in een wereld waarin veel maakbaar lijkt, hoe zorg je er als stad dan voor dat een influencer een onvergetelijke ervaring gaat beleven?

Schermafbeelding 2018-09-14 om 16.34.50.png

Het begon allemaal een paar weken van tevoren met een gepersonaliseerde koffer met foto’s van hun Instagram-profiel en een handgeschreven kaartje. Nu de toon was gezet konden we vanuit daar verder met het opstellen van de profielen. We verzamelden documenten vol met hun favoriete kleuren, smaken, stijlen, winkels, eten en drinken. Met die informatie zijn we een programma gaan samenstellen. Samen met de partners uit de stad hebben we geprobeerd een zo specifiek en persoonlijk mogelijk programma te maken per influencer. Zo kwamen de influencers hun eigen Instagram foto’s tegen op de digitale schermen en city beacons in de stad. Er werden cocktails geserveerd op basis van hun smaak, op de hotelkamer stonden goodiebags klaar met speciaal voor hun uitgezochte cadeautjes en 3D geprinte nametags. Ze gingen langs bij ondernemers in de stad die voor hun interessant zijn en die passen bij hun stijl en smaak. Ook daar ging het gepersonaliseerde programma verder met bijvoorbeeld een T-shirt in de etalage met het gezicht van de influencer erop of een persoonlijke welkomstboodschap bij de ingang.

Schermafbeelding 2018-09-14 om 16.35.25.png
20180908_Eindhoven_365_Influencer_Belgium_LR_049_0714.jpg
20180908_Eindhoven_365_Influencer_Belgium_LR_186_1253.jpg
20180908_Eindhoven_365_Influencer_Belgium_LR_145_1061.jpg

De influencers waren razend enthousiast over de stad en de persoonlijke aandacht en wilde dan ook alles vastleggen! Tijdens en na AnOther Citytrip doen de influencers met in totaal een bereik van meer dan 750.000 volgers verslag van hun weekend op social media. Het doel van de campagne was om andere Vlamingen enthousiast te maken over Eindhoven en ze te laten zien wat de stad allemaal te bieden heeft, zodat ze dit zelf ook willen ervaren. 

20180909_Eindhoven_365_Influencer_Belgium_LR_338_4729.jpg

De resultaten van de campagne zijn pas na een paar maanden echt zichtbaar, omdat de online invloed de komende maanden nog voortduurt. Maar wat de uitslag uiteindelijk ook gaat zijn, een fantastisch weekend was het zeker. Zowel voor de influencers als voor het team van AnOther Citytrip. Ik hoop in ieder geval op een AnOther Citytrip 4.0!

Liefs,

Aniek