IMG_20181219_075622.jpg
 

SFEERIMPRESSIE @ OPEN DAG

IMG_20190202_110847.jpg
IMG_20190202_104408.jpg
IMG_20190202_101014.jpg
IMG_20190202_101436.jpg

AVANS | PROJECTManager

Marrigje werkte aan de Open Dag voor Avans Hogeschool Academy of Engineering & ICT (AE&I).

PURPOSE

De Marketing & Communicatie manager van AE&I en Supersky riepen de hulp van IKONS in voor de implementatie van de campagne What Comes Next. In 2018 is de campagne “What Comes Next?” neergezet door Supersky, waarbij AVANS AE&I meer aandacht wil geven aan onderwijs en toekomst, studeren en toekomst en de wensen van studenten van de toekomst. Want die moet veranderen. De visie van verschillende stakeholders is in toffe interviews in video vastgelegd. Echter bleef er de vraag: wat moeten we nu doen om die visie en video’s verder uit te rollen? Projectmanager Marrigje schoot te hulp.  

WAY

Aan de hand van een content- en activiteitenkalender, en met de Open Dag als harde deadline, is hard gewerkt om handen en voeten te geven aan de campagne. Al snel bleek dat er meer behoefte was om aandacht te geven aan de aankleding van de academie, waar een combinatie moest worden gemaakt tussen toekomst, studie en waar het gebouw een fijne, mooie plek voor studenten moest worden. Een plek wat toekomstgericht is en techniek ademt. Hoe geven we een toekomst-tintje aan de Open Dag? Maar ook aan de communicatie naar studiekiezers toe, want hoe interesseer je Generatie Z voor technische studies? Hoe zorgen we dat alle opleidingen dezelfde boodschap presenteren en look and feel krijgen? Deze vragen werden meegenomen in deze typische projectmanagement opdracht. Plannen, keuzes maken en doorpakken.

IMPACT

Met de Open Dag zijn voorzichtig eerste stappen gezet en werd met een evaluatie besloten dat er een start is gemaakt maar er nog vele dingen beter kunnen. Er is een ander plan van aanpak ontwikkeld en is er teruggegrepen op het initiële plan, namelijk de implementatie van de video’s. Het besef kwam dat er behoefte was aan een uitgeschreven projectplanning en content kalender met bijbehorende copy op basis van de bestaande video’s. Daar is nagedacht over een logische opeenvolging van de video’s op de juiste momenten en kanalen van AVANS. Vanaf het nieuwe studiejaar 2020 zal de campagne intern gelanceerd worden.