Arriva | regiomarketing

Reis je wel eens met de bus of trein? Dan klinkt Arriva je vast bekend in de oren. Iedere dag brengt openbaar vervoerder Arriva honderdduizenden Nederlanders naar hun bestemming.

 
 
 
Borrelbus.jpg
 
IMG_0335.jpg
 

Zwangerschapsvervanging nodig in jouw organisatie?

Stuur ons een berichtje, happy to help!

Evie | evie@ikons.nl Marlou | marlou@ikons.nl

PURPOSE

Arriva verzorgt het openbaar vervoer in verschillende delen van Nederland. Iedere regio heeft een eigen marketingteam. Zo ook in Limburg. Dit team is verantwoordelijk voor de lokale campagnes, product proposities en reizigerscommunicatie. Vanwege het zwangerschapsverlof van een van de regio marketeers sprongen Marlou en Evie te hulp. Samen? Ja, een combi-rol dus. Dat betekent 2x zoveel ideeën, 2x zoveel kennis en 2x zoveel plezier ;-)

WAY

Het doel voor iedere medewerker bij Arriva is simpel: zorgen voor een goede reis. Voor buschauffeurs betekent dat een extra vriendelijke begroeting van reizigers, voor vervoersplanners een zo goed mogelijke dienstregeling en voor marketeers het creëren van een betere reisbeleving door duidelijke informatievoorziening over de producten en diensten. En hier ben je dan ook dagelijks mee bezig.

Naast deze dagelijkse werkzaamheden, hebben we ook wat grotere campagnes opgepakt om het imago en de naamsbekendheid van Arriva Limburg te verbeteren. Een daarvan was de Carnavalsvideo met Beppie Kraft: bekijk ze hier! Het doel was om feestvierend Limburg te laten weten dat Arriva klaar voor Vastelaovend was, op een ludieke manier natuurlijk. De campagne werd op Instagram en Facebook gepusht en het verwachte bereik werd dubbel en dwars gehaald.    

IMPACT

Evie en Marlou stapten op het juiste moment binnen bij Arriva. Op hun eerste dag in oktober stond er gelijk een brainstormsessie op het programma om het marketingplan van 2019 te bespreken. We begonnen met een 2019-planning; wat er sowieso allemaal gedaan moet worden als het gaat om producten en diensten. Daarnaast gingen we kijken waar de verschillende doelgroepen behoefte aan hadden.

Evie en Marlou hebben toen het 3H-model direct toegepast, om de marketing op een andere manier in te richten dan voorgaande jaren en daardoor meer impact te maken. Zo werden budgetten beter verdeeld, de prio’s beter gedefinieerd en kwam er een paraplu-concept: bestemmingenmarketing.

Uiteindelijk draait het bij Arriva allemaal om de reiziger een fijne reis te verzorgen. En hoe uniek is het dat in Limburg het einde van de reis vaak een van de mooiste bestemmingen van Nederland is. Denk aan het Heuvelland, de Valkenburgse grotten, Maastricht, de Grote Peel enzovoort. Allemaal bestemmingen waar Arriva je naar toe brengt. Rondom dit bestemmingenmarketing concept wordt as we speak een grote campagne opgestart met een mooie middelenmix, zowel offline als online, om het te activeren. Super benieuwd naar het resultaat!