eINDHOVEN365 |INFLUENCER CAMPAIGN

AnOther Citytrip is een campagne ontwikkeld door Eindhoven365 in samenwerking met creatief bureau Zandbeek. Na de versies 1.0 en 2.0 was het nu tijd voor versie 3. Dit jaar hebben ze zich gericht op Vlaamse influencers met een Belgische achterban. De influencers hebben ‘ja’ gezegd tegen een mystery citytrip van 48 uur. Ze kregen pas op dag van vertrek in Antwerpen te horen dat ze naar Eindhoven gingen. Het hele weekend stond in het teken van persoonlijke aandacht en dat ging tot diep in de details. Want in een wereld waarin veel maakbaar lijkt, hoe zorg je er als stad dan voor dat een influencer een onvergetelijke ervaring gaat beleven?

 

PURPOSE

Het team van Eindhoven365 ging een aantal maanden van te voren aan de slag om versie 3 van AnOther Citytrip vorm te geven. Aniek is onderdeel van dit team en draaide vooral mee in de personalisatie van de campagne en het uitzoeken van de juiste influencers die passen bij Eindhoven en de doelgroep. Het was vooral zaak om de influencers “fan” te maken van Eindhoven en ze een unieke ervaring mee te geven. Dit werd gedaan doormiddel van een gepersonaliseerd programma voor iedere influencer.

IMPACT

De influencers waren onwijs enthousiast over de stad en de persoonlijke aandacht en wilde dan ook alles vastleggen. Tijdens en na AnOther Citytrip doen de influencers met in totaal een bereik van meer dan 750.000 volgers verslag van hun weekend op social media. Het doel van de campagne was om andere Vlamingen enthousiast te maken over Eindhoven en ze te laten zien wat de stad allemaal te bieden heeft, zodat ze dit zelf ook willen ervaren. Een aantal maanden later werd de case ingestuurd voor de Influencer Marketing Awards waar de campagne in de 2 categorieën “Best Travel Influencer campagne” en “Most Creative Influencer campagne” werd genomineerd. En ze werden ook beide gewonnen! Een 2 keer met goud bekroonde campagne, en daar is Aniek heel trots op! Zie hier de case video —>

20180908_Eindhoven_365_Influencer_Belgium_LR_234_1429.jpg

WAY

Er werden documenten verzameld vol met hun favoriete kleuren, smaken, stijlen, winkels, eten en drinken. Met die informatie is het team een programma gaan samenstellen. Samen met de partners uit de stad hebben ze geprobeerd een zo specifiek en persoonlijk mogelijk programma te maken per influencer. Zo kwamen de influencers hun eigen Instagram foto’s tegen op de digitale schermen en city beacons in de stad. Er werden cocktails geserveerd op basis van hun smaak, op de hotelkamer stonden goodiebags klaar met speciaal voor hun uitgezochte cadeautjes en 3D geprinte name-tags. Ze gingen langs bij ondernemers in de stad die voor hun interessant zijn en die passen bij hun stijl en smaak. Ook daar ging het gepersonaliseerde programma verder met bijvoorbeeld een T-shirt in de etalage met het gezicht van de influencer erop of een persoonlijke welkomstboodschap bij de ingang.


Liefs,

Aniek | aniek@ikons.nl